nak wat guane..si owner blog ni boleh tahan pelupa dia.
minggu lepas terminum air di masuk semut.mungkinkah???
assalamualaikum^^pada ketika ini,saya sedih.
hmmm.sebenarnya dah sejam aku dok tunggu kawan2 lining up for blood donation..
best dapat derma darah ni.kepada yg taktau pi google.haha.
(2010 flashback)
sekeding-keding aku adala jugak sejarah dalam hidup derma darah ni..
walaupun masa tu berat aku 44kg je!!! padahal yang layak is 45kg & above!
dengan perangai yang sangat degil dan passed all the stages aku pun gagahkan diri derma darah.
risiko ... lepas selesai amount of 350 ..aku rase nak pengsan lepas dia cabut jarum!!! rasa sgt letih!
(moral of the story : niat ikhlas walaupun sebenarnye tak layak!) kahkahakhakah
OK!
sambung cerita sedih tadi.. kawan aku Nad & Ayu dah passed! dengan berat aku 46kg (turun 2kilos):
aku pun berkobar-kobarlah..sebab selalu kalau ada blood donation, mesti tak berkesempatan..
bendera jepun asyik berkibar (cakap berlapik derrr)..xpaham? pikir2...
HAHA!
credited to puandede.com
aku curik sat kat google.bagi terang dan nyata..
nampak tak aku bulatkan tuuu!!
lepas blood test.. hai.siapa darah O samela dgn itewww.ihik
darah pun akan dimasukkan dalam tu skit
and the result was...darah aku timbul ???? lajuuuu je
mission failed.
kalau tenggelam boleh lah angpa derma..
aku timbul sebab...... kurang sel darah merah katanyaaaa.
darah aku cukup untuk badan jelaaa.
tula yang dinamakan anemia..
terkejut mak hencikkkk
aku kan busy body sikit..
lepastu soal selidik la dengan nurse tuuu..
"nurse kenapa saya kurang haemoglobin""nurse..saya rase saya tidur dah terlebih cukup"
n blaaa..blaaaaaa
cara mengatasi : (googling)
1. makan buah (apple, anggur, kismis, apricot)
2 .makah hati ayam
3. makan sayur
4. makan kacang almond
makan sayur?
it has been a big part of my life!!!! all time favorite wehhh!
ada yang kurang ke??? humm..OK CAU.wa ade test ahad ni

