Showing posts with label korean food. Show all posts
Showing posts with label korean food. Show all posts

Saturday, November 23, 2013

Bibimbap





Assalamualaikum^^





ini ialah wajah bibimbap yang selamat berada di dalam perut saya.. di mana saya makan pada waktu tengah hari tadi.. sekarang saya ... tengok terliur dan mahu makan lagi.. ergh, laparrrrrr daaa ni T.T

apakah aku racist asip promote makanan korea je? oh tak. tak.. korean dish is dah macam sebati dengan I.. sebab boyfriend kite kan k-pop star.. jadi I pun kena tahu segala jenis korean food.. dah apahal macam gampang je kau ni? HAHAHAHAH







this is the real bibimbap...

it is served as a bowl of warm white rice topped with namul (sautéed and seasoned vegetables) and gochujang (chili pepper paste). A raw or fried egg and sliced meat (usually beef) are common additions.
and that is why i do love to eat bibimbap.. nutritious and rich with vegetables.. siapa tak suka makan sayur memang kesian... tahukah anda di dalam sayur ada chlorophyll sebab tu sayur color hijau...and

what makes chlorophyll so beneficial to our health because it’s such a powerful blood cleanser and blood builder. Chlorophyll delivers a continuous energy transfusion into our bloodstream, replenishing and increasing red blood cell count. And since hemoglobin carries oxygen to our cells, increasing hemoglobin thereby increases the ability of red blood cells to carry oxygen and delivers us increased levels of oxygen – and this is a very good thing.

ok balik kepada sayur ni kan.. pelik la kalau angpa tak suka makan.. dah laa rangupppp..aku suka makan lagi2 kalau mentah.. perghhhhhhhhh... macam makan kopok je youuuuuuuu.. kalau nak kulit muka sihat dan CANTIK, makan laa sayur-sayuran, rumput-rumputan, daun-dedaunan..







 

Gini lah cara nak makan dia.. The ingredients are stirred together thoroughly just before eating..  gaul semua lepas tu sumbat dalam mulut k.. lagi apa lagi nak aku ajar? sorry kalau kurang ajar...

hahaahahahahahah


Sunday, November 03, 2013

the best halal korean food restaurant : SWEETREE




 
Assalamualaikum^^




haih.. nak masuk sepuluh kali pergi baru sekarang nak buat review. hahaha. tapi tak dulik,
nak jugak bagi korang tengok & mengidam meleleh aiyak liuq. weh baik jahat kau ni !

ouh yeah..i really love the interior design and the concept of the restaurant. so, nampak tak.. the tropical environment insides attract me to chill out there.



yeahhh.. this is the restaurant.

No 13 L-1 & 2, Jalan. Ampang Putra, Taman. Putra Sulaiman, Ampang. 68000, Selangor.

cantik kan.. aku terjumpa kedai ni atas ehsan pakcik google. alaaa..
biasalah dulu-dulu tengok korean drama gila terliur tengok diorang makan tteoukboki , bim bap laa, kimchii..
jadi, aku tak puas hati selagi tekak aku tak merasa sendiri. punyalah google, cari merata kedai.sebab susah nak jumpa yang halal.. memang banyak BBQ KOREAN restaurant.tapi, semua tak halal..

sekali jumpa ni area ampang.. arghh..memang kampung aku la kan.. hahahaha
kedai sweetree ni dekat dengan dagang avenue. galaxy ampang sana tu..kalau korang tak jumpa tak lama dah tu...innalillah (sebut innalillah kalau ada musibah berlaku, bukan untuk orang mati je)  eh, tetiba...





nama pun dah sweetree.. of course there are trees inside their restaurant.
alaa tapi dalam gambar ni tak nampak pokok plak. nampak daun je..
maafkan makcik. makcik separa pro bab ambik gambar ni




their story..










taraaaaaaa.... ni semua permandangan indahh kat level atas.
kat bawah aku tak sempat nak snap.. kang nampak aku ni zah bedah busy body sangat.. hahahah.
better korang pergi sendiri and feel it. hahahahahah





tercuri gambar dari google

ada satu hal lagi.. kalau korang pergi jangan buat muka naik hairan plak dengar ada orang dok anneyong anneyong hasa yo. annyeong pastu tunduk2. haaaa. itu lah si owner yang peramah sangat.
aku panggil ahjushii... ahjushi ni pok pek pok pek.. rajin sangat siap tunjuk candy show lagi

kalau korang layan reality show we got married KHUNTORIA. yang si nikhun dengan victoria buat gula handmade pakai caramel amende tah. haaa.tulah yang ajhushi ni buat kat aku. siap ada lagi lesson practicing korean dengan dia.. kelako betul pakcik ni!


 

ok dah. lets talk about the food.
 benda ni kira side dishes la..kalau order memang dia bagi..
ada la terung, bendi, kentang, kimchii semua benda yang simple..tapi sodappppppp




ha. close up sikit si kimchii ni..
tekak aku takde masalah..memang boleh accept benda ni.
kalau korang tak boleh, tekak korang masalah arr tu..
hahahaha.siyessss sedap.. nama pun jeruk kobis.memang masam..





tu diaaa... fav sangat niiiiiiii..
green tea ice blended latte (RM 8.90)




1. kimbap (sushi rolls) RM 7
2. bulgogi rice RM 18
3. cheese topoki RM 16


eh.eh.. kenapa makanan pompuan ni comel sangat. kekeke



 1. bulgogi rice (favourite sangatttttt) RM 18
kalau bulbogi pot (RM 19) sama je macam bulgogi rice just it comes in a pot dan berkuah.
2. jjjang myun RM 17
3. yyuk gae jang kimchii jigae RM 18








dah tandas pun menawan


harga pun boleh tahan menawan
semenjak ni tah kenapa harga menu dah bertukar..naik la dalam 3-4 ringgit
so, aku tak boleh bagi exact.. price range tu starts from RM 7 - RM 49
macam dalam gambar atas tu 1 pinggan around RM 18 and above and ++ (biasalah tax)


pengaruh korean drama hebak sungguh.. habis rabak duit. hahahaha
once in a month tak pe kot.. berbaloi la sebab portion dia besau..
ni bayar memahal makan je cenonet buat taik gigi.tak paham betul. wkakwkwkwkaha

 annyeong!


Sunday, July 29, 2012

Mengidam . . .

Assalamualaikum^^



pejam celik pejam celik dah seminggu lebih umat Islam berpuasa..berapa da yea? 9 hari yea...tapi ada laa org tu tak puasa kan...nak buat macam mana dah perempuan ni istemewa..muehehehe..siapa la tuuuu erk..:)

dan ni puasa kali ke 3 sebagai student.. so far, belum sempat lagi berbuka puasa dengan family...tuntutan assignment, test sana sini tak mengizinkan aku balik..adoiyaiiii...memang balik raya jelah jawabnye..siannnn aku...baju raya pun tak dok lagi...last2 kang aku shopping kat zalora jelaaa...hahha

hukhukhuk...tahukan anda bahawasanya di bulan Ramadhan yang mulia ni kita ada satu penyakit yang tidak dapat nak dielakkan.. MENGIDAM.... yeaaa! MENGIDAM niiii bukan sahaja penyakit, malah suatu trends apabila bergabung bersatu bersama NAFSU dia meletupppp menjadikan kita ni nak makan macam-macam..hahha.aku ni kalau tulis memang terabur sikit ahh..hehe


so kawan-kawan.. sekarang ni aku mengidam kan benda ni..



perghhhh... pedas menusuk kalbu memang faveret kuh! ni kalau tersedak lagi sedapp..haha.

oh yea...apa benda ni?
siapa dapat teka die terel ahh.. nanti kitew bagi duit rayaaaaaaa :P
bg hint skit.. korean food , RM 12. 50 , food republic PAVILION :)