Showing posts with label rumah sewa dungun. Show all posts
Showing posts with label rumah sewa dungun. Show all posts

Friday, February 22, 2013

tak sedar selama ni hidup dengan biawak



Assalamualaikum^^ hai korangggggg (macam ler ramai sgt bace blog aku kenn) HAHAHA!
WAHHHH!!! ada cerita aku nak sajikan kat korang..
so, anda akan bersama sayalah dalam rancangan "cerita paling bestttt minggu ini" YAYYYER!
excited x? alaaaa.. silaaa la excited,


O oo O (hidung kembang tak berape nak jadi)




sebelum tuuuu..
JOMMM saya bawa anda bersiar-siar di BUTTERFLY FARM (front) and JURASSIC PARK (back)!
tak payah bayar! nak masuk boleh bawak bekalan makanan (tips : boleh suap2 kepada haiwan sekeliling).. paling tidakpun.. kenyang perut owner.heheh





mempekenalkan ini ialah rumah sewa saya di Dungun (bangga masuk dalam rancangan terhebak) hiksss.
EHHHH...EHH. pastikan anda memakai sublock SPF 100++ (ada di pasaran) untuk melindungi kulit anda..cuaca di sini boleh tahan panas..35 darjah celcius. (agak2 je! tak sempat nak install instaweather.. )

gambar ni pun ehsan dari instagram je..



keadaan di belakang rumah

biawak tengok tv di ruang tamu


SABTU 16/2 9.20pm
- balik ke dungun lepas cuti seminggu CNY

harr..ni yang nak cite ni..
kalau tak silap, lepas balik kelas..aku nampak ada taik kat depan bilik air..
tapi ini bukan sebarang taik..UNDEFINED
size dia besar. confidentla bukan taik cicak..aihhh..tikus ke?? persoalan di situ.hmmm


SELASA 19/2  2.05pm
masing2 dok siap pakai tudung ngadap depan cermin.
AAAAAAA...kawan aku sorang dah perasan ada benda terjuntai kat balik langsir.
sekali punye selak..FUHHH..nasib bukan ular..tapi biawak.
adoiiii..terkejut mak hencik..
put an effort nak halau dia keluar.tapi dia lari pi bilik air aku..lubang dah tutup mmg dia tak boleh lari
kitorg simbah dgn air..dah dia lariiiiiii, kitorg pun lari masuk bilik..
keluar bilik, cek2 tengok dia takde..pintu pagar terbuka luas.
hmmm..dah keluar kot..balik2 kelas kemas rumah..dia xde..selamat dah keluar


RABU 20/2 3.30pm
balik dari kelas, bukak pintu..
aku tergerak hati nak pandang tingkap belah kiri
mangaiiiiiiiiiiii...aku nampak ekor dia terjuntai

ada lagi???? euwwww...yang malam tadi kitorg golek2 tengok tv tu dia ngintailah kot
HUAAAAAAAAA



 
 terpaksa google nak bagi gambaran jelas kat korang (sebijik macam ni!!!!!!!!!)
hahaha..walaupun dia baby..tp still GELIIIIII.euwwwwww!






ni still cerita hari rabu..hahaha..tak boleh jadik! sampai bila dia nak duduk dalam rumah anak dara ni
tak aman hidupppppppppppp.. 

"abang!!!!! datang rumah!!! ada biawak besarrrrrrrrrr (hikhihkhik)
paksa tuan rumah datang..
selamat..dia datang dengan kawan dia..
kitorg kepung biawak tu sampai tuan rumah datang..dia nyorok bawah almari tv.
phewhhh..kawan abg tuan rumah tu tangkap pakai kain je..


kiteorg????? JERITTTTT jelaaa..puahhahahahah
bayangkan..dah berapa hari kitorg tinggal serumah dgn dia????






Sunday, January 06, 2013

kejadian misteri di rumah sewa


Assalamualaikum^^


Pada hari khamis lepas, sedangku menikmati sarapan ringan di ruang tamu,
mata tajamku meliar ke sekeliling rumah..

aikk.pe bende tuuuh..aku fokus ke arah satu tempat..
sekali pandang macam...?
2x pandang , SAH..memang benda tuu..



WAH! excited kemainnn nampak kura-kura.. tapi PELIK..
Mana kau datang..

 ginilah rupa masa jumpa.
elok2 je dia kat sebelah kereta dalam kawasan pagar rumah pulak tuuu..




 kiteorang yang jakun ni terus decided nak bela dia..
nak tengok pembesaran dia , katanya..


what we did???

kiteorang letak dia dalam baldi..bagi dia makan kubis & salad
looks macam normal sebab dia makan la kannn.
but one thing is, it so mysterious!!!

 



aippp..we are not bullying!
at this time, kiteorg suap dia makan salad.and i sempat captured while it mouth still opening..
nampak hodoh and scary..
zeriously!!!
lagi2 kulit tangan dia macam kulit ular, muka dia macam labi-labi
tak da rupa kura-kura yang biasa
AGAIN! so weirdo man!!! 



by the time jakun jakun tuuu..
kitorg main dgn dia, belek-belek dia..
siap lepaskan dalam rumah lagi.
haahhahaha


tapi, aku mula rasa something..
 curious nak tahu mana datang asal usul dia..
ouh YES! GOOGLE answered me!
but not for all that i'm questioning google dapat jawab

kura-kura hutan? NO
kura-kura hitam? NO
spesis kura-kura di Malaysia? NO
kacukan kura-kura dan labi-labi? NO

Satu gambar pun langsung tak menyerupai dia
till then i found this

.
.
.


sebijik sejibon macam dia tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii......
hanya ada di Indonesia??? 
apakah!





kini Dolly (sempat bagi nama tau!) hanya tinggal kenangan
di sebabkan kasihan tengok dia kat dalam baldi sampai kaki dia macam terpleot,
we released it..
within 5 minutes, it was disappeared
try cari tapi tak daaa.. lembap2 dia jalan, kitorg tak jumpa jugak
pelik yang ke lapan puluh lapan kali !




That's all..
tiada cerita hantu di sini just misteri yang tidak terungkap

negative thinking is... ada benda hantar ke????