Showing posts with label 2013. Show all posts
Showing posts with label 2013. Show all posts

Friday, November 29, 2013

Pembakar semangatku





 


anugerah idaman setiap pelajar
tak sangka dapat jugak............




Ha ah.. memang dapat sangat..

dapat pegang JE padahal
hauhuahauhaaa



Assalamualaikum^^


haiiiii korang..  Hari Minggu ni penat sesangat sangat tau..sedar-sedar je meriah tengok dak laki pi kelas pakai baju melayu. nak pi solat jumaat kan.oh.. Jumaat dah rupanya..Salam Jumuaah!

ni yang kena taip lelaju..kita tak boleh lama-lama kat sini.. ni mai singgah sini sat sajaaaa la nak habaq event hari selasa hari tuh.. kita bukan pa.. kengkonon nak coretkan segala kenangan kat blog ni.
"THINGS END BUT MEMORIES LAST FOREVER" ha gituww..
bukan nak gebang apa pun. kita jugak nanti bila bosan-bosan, boleh baca entry lama-lama tu
biasa dah.sendiri taip, sendiri bace.. KAHKAHKAH ^,~ 





Pada selasa lepas, aku menyumbang sedikit tenaga kat event ni.. Sebagai contoh, tolong pegang & angkat dulang, susun hadiah berupa plak dan scroll, bersuka-ria & bergambar tak ingat dunia belakang pentas, cover cun & sengih memanjang atas pentas, ambik gambar & borak-borak dengan DEKAN & TIMBALAN DEKAN..

eh, macam banyak je sumbang aku..  Pada selasa lepas, aku menyumbang banyak tenaga kat event ni
K! dah buat correction dah.



MAJILIS ANUGERAH DEKAN under Faculty of Business Management

walaupun bukan penerima anugerah dekan, kerja menolong belakang tadbir je.. tapi,sedikit sebanyak mendorong aku untuk lebih bekerja keras untuk sem ni dan sem2 akan datang. In shaa Allah..

so, semester pertama untuk degree ni adalah peluang terbaik untuk pulun habis-habisan.. semoga saya lebih rajin! bukan grade/ cgpa tinggi yang dikejar semata-mata.. tapi, the learning process itself! I always ask myself... masa belajar, buat assingment, groupwork, presentation.. apa semua tu? apa input yang kita dapat? how we deal with stress, people around us, sabar tak kita, merungutkah kita? marah, bengang kat kawan buat assignment group entah apa ape.. marah kat lecturer ajar macam tak ajar je. tu semua learning process.
and.. I'll do my best to have a positive learning process :)


eh, banyak pulak membebel makcik ni..




perkenalkan..some of my classmates..

have a great times even it was such a tired day





k. busuk dahhh.. TATA








Friday, November 08, 2013

Batch SPM 2009




Assalamualaikum^^





Hari ini hari jumaat.. Seronoknya. Hari minggu yang di nanti hampir tiba..
after half day of classes for today 8am-12noon, aku keseorangan dalam bilik..melayan perasaan.
Roommate keluar berjimban pergi KL, kawan ada pi dating dengan boipren, ada yang balik rumah..ada pi jenjalan... aku? aih, kan dah cakap layan perasaan sensorang tadi

hehehehehhehe.. aku niat nak study hari ni sebenarnya.. tapi lain yang jadi, contoh benda yang lain yang jadi tu seperti tengok movie berjam-jam, main game, golek-golek atas katil pastu dalam melaghakan diri ada sambil-sambil tu.. basuh baju, kemas bilik, sapu bilik, lap tingkap, cuci kipas (amboi, nak jugak bagi tahu buat kerja pekdah? tapi, yang 2 kerja dari belakang tu nampak nau nipunye..






sekarang kan musim hebat kencang budak-budak sekolah sits for SPM examination.. takziah diucapkan pada pelajar yang meninggal ketika jawab soalan spm.ada ke kata soalan spm killer sangat.. tak baik tau korang.. sedekah al- Fatihah cepat...

ok motip sangat kau buh gambar kau..ingat gambar hiasan dinding rumah???  hahahahaha.sejujurnya aku rindu sekolah!!! macam apa je dulu.. bangun pagi pergi sekolah, belajar, pergi tuisyen, tidur.. aku pun tak taulah belajar apa kat sekolah. macam biasalah.semua seminar nak attend. tapi haprak pun tak dak. hahahahahaahhaaha. teruk betul perangai. alhamdulillah..semenjak masuk uitm ni banyak benda aku ambil pengajaran & iktibar. taubat! takmo buat benda sia-sia dah. perhabih boras yo.orang nogori yang kato.eden tak kato..




taraaaaaaaaaa, ni zaman masa jam gedabak besau-besau nau..well, aku tengok muka aku tak da berubah apa sangat pun.. macam tu jugak.tepek collagen berploh inci pun camni jugak.. har, baby face sangat muka i u olls.. hahahahahahaha.penampor nak? gambar ni tak salah pergi lawatan ke FRIM, KEPONG 2009 wo hooo i rinduuu semua kawan-kawan zaman era persekolahan ni...macam-macam rupa,pe'el, karenah ada..




camera dulu 2 megapixel je dik..sekarang u name it..apa yang tak nampak, jeragat? jerawat? lubang hidung pun boleh nampak kan..hahahhahahaha. tambah lagi dengan kuasa hebak mengedit..hambik
muka flawless habis..makcik2 tengok pun nak buat menantu, tengok depan2 tak tahulah..hahaahaha
tapi trend  yang tak pernah berubah dari dulu sampai sekarang adalah ambil gambar depan cermin
 (walaupun mop dan penyodok are part of the view in the pic) belasah! ahahhaha
baik perempuan ke lelaki.sama je.... korang kalau tak pernah buat ada something wrong la tuh..


ok lah.. cukuplah mengomel sampai sini.. 
to all spm candidates 2013, bitauffiq wannajah fil imtihaan!


Sunday, May 12, 2013

exam result : season finale



Assalamualaikum^^


OH HAIII.. happy mother's day.. untuk semua para ibu , mak , mummy , mama , mother-to-be. especially to my mom, MARIAM BINTI MD NOOR :)
hari ibu ni sebenarnya hari-hari.. jagalah perasan mak kite. hihi.. teringin nak jadi ibu. tapi tak kawin lagi cemna??? (kau dah kenapa?) HAHAHA

oh ye.. hari khamis lepas result dah pun keluar. perghhh... nebessss dia tahap apedaa.takut sangat.yelah..last sem kan.di buatnya ada paper kena repeat tak main gila kau.ALHAMDULILLAH.. SYUKURRRRRR..
i'm proudly and officially graduated fr Uitm Dungun, big thanks to lectures, friends, classmates fr semester 1 till 6. i thought my result teruk as i mentioned previous entry, kan aku ada banyak failed test, quiz and tak sangka sem ni pointer paling tinggi walaupun study sambil main candy crush !!!






orang lain malam exam tidur and get rest. but not me, i woke up as earlier as i can which is  4 am in the morning dan study sebab banyak lagi chapter xcover. time jawab exam pening sebab ngantuk. tapi, alhamdulillah wala ilahaillah wallahuakbar!!! idea aku mencurah-curah. 3 jam non stop writing and calculating siap highlight lagi main point.. 3jam tu macam 30 minit je.sedar2 dah nak habis masa n ngam-ngam semua dapat jawab dengan yakinnya. syukran YA ALLAH.. mekaceh mak abah.doa mereka siang malam..lebiuu


again, i would like to thank all my lecturers.


tips? tak adalah apa sangat..sebab aku tahu, cara belajar aku memang last minit.dahla malas.main game tak malas. tak boleh dicontohi langsung. just satu jela..time study, study.time main.main.. study need to be focus.indeed!!! the most important thing is... JAGA SOLAT!!! buat baik dengan SEMUA!!! buat jahat jangan sekali =)


tapi..kalau aku study lagi harder mesti boleh dapat 4flat..hahahha..berangan lagi..tulah..orang malas, so so jelah result..so, kena rajin!!!

masalah?
time study pernah tak ada kawan yang perangai dia suka macam poyo laa..
"fuiyoooo...orang tu study laa"
"budak pandai dah study laa"
"gilelahhh.rajin study.result gempak ni"
"study rajin mesti dapat dekan ni"
"awalnya study oiii"
"muka budak library"

Have u facing dengan kawan camni.. bengang kan..

kalau ada..ignore je!!! xpun korang jawab la.." alaa, aku tak pandai.sebab tu kena study!"
biaq pi la depa nak kata apa pun..result kau. bukan dia.jangan fikir pasal orang lain..in this case, kau kena pentingkan diri.wahahaha


Friday, February 08, 2013

DILEMA pelajar tahun akhir diploma : COURSE TERBAIK UNTUK DEGREE?




Assalamualaikum^^



sekarang sudah bulan 2, pendaftaran akan di tutup pada bulan 3.. persoalannya dah beli no pin BSN? ok.kalau yang nak kahwin tak payahla beli.. HAHAH.. macam aku diploma in uitm.. terus beli no pin untuk permohonan under uitm jugak.maksudnya, kalau Uitm terima, adala.  kalau tak da? no more chance, unless u buat rayuan (kalau ada). it cost RM10 tak salah aku..


for those are from Faculty of Business Management, memang ada banyak program to possess in Degree..
but, first... ask yourself la..MINAT KE TAK????

  • Marketing
  • Finance
  • International Business (IB)
  • Islamic Banking (ISBAC)
  • Human Resource (HR)
  • Operations Management (OPEM)

huaaa..aku pun pening tak tahu nak pursue in apa.. kalau based on ability..aku suka half theory and half calculation.macam OPEM. takda lah bosan sangat..in market perspective pulak, i've seen Malaysian now seems well for Islamic banking industry. so, the products have great potential in the future.. kot?


back to ambition? HAHAH.. it may change anytime due to several influence factors.. senang cerita..aku ni pendirian tak tetap..kalau orang cakap itu ini..aku pun ikut jelaa kalau beneficial la kan..mih mih mih


 



need your valued consultation.







Sunday, January 06, 2013

kejadian misteri di rumah sewa


Assalamualaikum^^


Pada hari khamis lepas, sedangku menikmati sarapan ringan di ruang tamu,
mata tajamku meliar ke sekeliling rumah..

aikk.pe bende tuuuh..aku fokus ke arah satu tempat..
sekali pandang macam...?
2x pandang , SAH..memang benda tuu..



WAH! excited kemainnn nampak kura-kura.. tapi PELIK..
Mana kau datang..

 ginilah rupa masa jumpa.
elok2 je dia kat sebelah kereta dalam kawasan pagar rumah pulak tuuu..




 kiteorang yang jakun ni terus decided nak bela dia..
nak tengok pembesaran dia , katanya..


what we did???

kiteorang letak dia dalam baldi..bagi dia makan kubis & salad
looks macam normal sebab dia makan la kannn.
but one thing is, it so mysterious!!!

 



aippp..we are not bullying!
at this time, kiteorg suap dia makan salad.and i sempat captured while it mouth still opening..
nampak hodoh and scary..
zeriously!!!
lagi2 kulit tangan dia macam kulit ular, muka dia macam labi-labi
tak da rupa kura-kura yang biasa
AGAIN! so weirdo man!!! 



by the time jakun jakun tuuu..
kitorg main dgn dia, belek-belek dia..
siap lepaskan dalam rumah lagi.
haahhahaha


tapi, aku mula rasa something..
 curious nak tahu mana datang asal usul dia..
ouh YES! GOOGLE answered me!
but not for all that i'm questioning google dapat jawab

kura-kura hutan? NO
kura-kura hitam? NO
spesis kura-kura di Malaysia? NO
kacukan kura-kura dan labi-labi? NO

Satu gambar pun langsung tak menyerupai dia
till then i found this

.
.
.


sebijik sejibon macam dia tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii......
hanya ada di Indonesia??? 
apakah!





kini Dolly (sempat bagi nama tau!) hanya tinggal kenangan
di sebabkan kasihan tengok dia kat dalam baldi sampai kaki dia macam terpleot,
we released it..
within 5 minutes, it was disappeared
try cari tapi tak daaa.. lembap2 dia jalan, kitorg tak jumpa jugak
pelik yang ke lapan puluh lapan kali !




That's all..
tiada cerita hantu di sini just misteri yang tidak terungkap

negative thinking is... ada benda hantar ke????




Wednesday, January 02, 2013

why blogging is still important?


Assalamualaikum^^


Hikhikhikk..hai..yana kembali untuk merepek lagi..haha.suke tak? suke tak?

okay..frankly speaking..bila aku go through entry aku yang lama-lama tu.walaweeh.SEDIH! PEDIH!
tak best langsung nak baca.. macam yang aku pikir la....

"hey.lantaklah blog aku kennnn" heheh



tapi..hudoh2 blog aku..bila hari2 aku tengok pageviews bukan main ko kan..



 
aku percaya yang stats ini langsung tiada unsur penipuan sama sekali :)
ni stats semalam..siapalaaa yang 400 orang tu kan..maceh!
terus lupakan niat aku nak delete blog tuu..haha

"Blogging is like eating chocolate. Feels great when I'm writing but a touch of guilt sets in minutes later"
that's me la..tu yang jadi..kejap update..kejap tinggalkan blog..
 
 but now..no more!
aku cuma berazam untuk tahun ni dah alang2 aku berblog ni..
baik aku share something knowledgeable so that, we can spread the info..


Tuesday, January 01, 2013

1st January, 2013 yang sungguh pelik!



Assalamualaikum^^

Syukur alhamdulillah..masih dipanjangkan umur..
it's a new year today.. :)

tapi lecturer hari ni ada jugak yang tersasul cakap 2012.. its two thousand thirteen already maa..
maka tiada lagi angka yang cantik nak buek tarikh kahwin..*12.12.12 is the last

but still have13.1.13 .. ??? baru GLAMour ye dak??? (tetiba)

HAHAHAHAH..




 

contoh gambar pelik tapi wallahua'lam real ke tak..
 ni semua google punye koje! HAHA
 (tetibe)





OK! kene tipu .. hari ni tiada pun kejadian aneh ke apa..

 just pelik laa.. lately,rajin pulak aku update blog ni kennnn.....
sebenarnye busy, tapi suka buang masa dengan blog.
HAHAHAHAH.ok see you! esok kite merepek lagi ^,~

 

Monday, December 31, 2012

A Glimpse of 2012

Assalamualaikum^^


pejam celik pejam celik esok dah tahun baru, 2013.. cepat je rasenye masa berlalu..
maka..aku pun dah nak masuk 21 tahun, november depan la kan.muahahaha..
dah 21 weh..boleh jalankan tanggungjawab pi mengundi (undi rosak) 
HAHAHAH!


KONTROVERSI 2012
*pehhh...sejak bila aku public figure nak kontghobersi bagai ni aku pun tatau laa.haha




Study? Blogging?
-nak ikutkan tahun ni lah tahun yang aku paling malas update blog.ingat nak delete je..uhm..someday maybe?
-still got about 40% to finish up my diploma.. rupenye dah almost 3 years spend kat Dungun..
-pengalaman duduk Dungun ni..uhm.BOLEH LAA KANN..
-kat Dungun aku jadi more better person due to socialism kat sini tak berapa..hari2 duduk rumah kot..hahah
-masalah tahun ni cuma rumah sewa laaa..macam2 masalah and kerja last minit (biasalaaa kang!)

Conflict percintaan???
-hahahah... aku jarang cerita pasal Izam kat blog.aku rasa tak perlu kot..
but what can I say is.. he's still the best best friend I ever had laa.. hati ni dah tutup sebab dia dah ambik.
HAHAHAHAH..kan aku dah kata..mesti korang geli..HAHAHHA

Gaduh dengan si dia?
-Aku jee selalu kuat merajuk, marah bagai.tapi Izam yang minta maaf (how sweet) puahahaha..

Family?
- start tahun 2008 hingga tahun 2012 abang-abang aku (so far 2 org dah kahwin) telah bijak merancang dengan menambah seorang ahli keluarga setiap tahun menjadikan family lebih berkembang :) ..alhamdulillah..rezeki ALLAH.

means that..setiap tahun ada baby..miahahahahha..
2008 - Muhd Kasyful Hurayth (pehhh..pronounce anak arab)
2009 - Muhd Rifqi Ramadani (lahir bulan Ramadan & Dani is taken fr my dad's name)
2010 - Muhd Rayyan Iskandar
2011 - Nur Sarah Khadijah
2012 - Nur Rania Irdina (saffi rania gold) hahaha

yess..mashu dah ade geng..! dasyatlah mashuuu ingat semua nama anak buah dia ^^
OH! yee.pandai soalan anda..YANA bila lagi? hahahahahha



OK.that's all for now.. 
may happiness at your door, have a wonderful new year (malam ni baca yassin:)

bye bye 2012