Showing posts with label sekolah. Show all posts
Showing posts with label sekolah. Show all posts

Friday, January 17, 2014

#KISAH 1 : raksaksa, mashu dan sekolah




Assalamualaikum^^


kussss semangat.. raksaksa bertempiaran kat rumah sekarang ni.. sorang memekak maksu nak main game, maksu nak tengok otomen cosmos, maksu nak main tu, mashu nak kencing, mashu nak makan kek, mashu nak mandi kolam, mashu nak makan nasi (dah makan satu suap je pun) yang paling tak tahan.. mashu nak aiskrim (mentang2 nenek kau kilang membuat aiskrem) when mashu said NO! CAN NOT! habissss semua kau cakap je nak apa..pasti si atuk akan kabulkan...dan ianya bersambung.. mashuuu.. mashuuuuu


 



ada 3 raksaksa kesemuanya.. tapi, yang paling kecik tu perempuan.. boleh tahan jugak level kekuatan dia..aku tarik napas dalam-dalam dengan mereka ni.. tapi, macam mana pun..merekalah penyeri, merekalah buat kita ketawa.. merekalah anak-anak buah aku.. haaaa... punya cepat kitaran masa berlalu.. tahun ni diorang; AbgYusuf -dalam gambar- (6 tahun), Abg Rifqi (5 tahun) dah tadika.. Sarah tu jelah belum lagi baru 2 tahun




#KISAH 1 si abang di sekolah (sumber dari kakak ipar)


ABG YUSUF: MAMA.. MAMA

MAMA:  IYEEEE

ABG YUSUF: Tadikan cikgu cerita kisah Nabi kat sekolah

MAMA: waaaaa... iye ke.. best tak

ABG YUSUF: bestttt.. tapi ....kan... kenapa cikgu cakap nama atuk nabi Abu Mutoilet???? toilet tu kan
              tandas, tandas tu kan tempat najis.. kenapa cikgu kata najis kat nama dia.. cikgu ni cakap tak baik

 MAMA: aduiiii abang ni.. abang salah dengar..nama atuk Nabi Muhammad SAW , Abu Mutalib
                bukan Abu mutoilet




halaa. halaaaa...budak ni memang la tak buat lawak.. innocent dia yang buat aku tergelak berdekah-dekah.. tapi bagussssla dia pandai la membezakan mana elok ke tak baik.. ni dah sekolah 3 minggu memang menangis tiap kali sampai sekolah..hahahahhaha  tapi yang cikgu puji abang ni petah bercakap, suka bercerita.. suka berkawan..


kisah tamat

Friday, November 08, 2013

Batch SPM 2009




Assalamualaikum^^





Hari ini hari jumaat.. Seronoknya. Hari minggu yang di nanti hampir tiba..
after half day of classes for today 8am-12noon, aku keseorangan dalam bilik..melayan perasaan.
Roommate keluar berjimban pergi KL, kawan ada pi dating dengan boipren, ada yang balik rumah..ada pi jenjalan... aku? aih, kan dah cakap layan perasaan sensorang tadi

hehehehehhehe.. aku niat nak study hari ni sebenarnya.. tapi lain yang jadi, contoh benda yang lain yang jadi tu seperti tengok movie berjam-jam, main game, golek-golek atas katil pastu dalam melaghakan diri ada sambil-sambil tu.. basuh baju, kemas bilik, sapu bilik, lap tingkap, cuci kipas (amboi, nak jugak bagi tahu buat kerja pekdah? tapi, yang 2 kerja dari belakang tu nampak nau nipunye..






sekarang kan musim hebat kencang budak-budak sekolah sits for SPM examination.. takziah diucapkan pada pelajar yang meninggal ketika jawab soalan spm.ada ke kata soalan spm killer sangat.. tak baik tau korang.. sedekah al- Fatihah cepat...

ok motip sangat kau buh gambar kau..ingat gambar hiasan dinding rumah???  hahahahaha.sejujurnya aku rindu sekolah!!! macam apa je dulu.. bangun pagi pergi sekolah, belajar, pergi tuisyen, tidur.. aku pun tak taulah belajar apa kat sekolah. macam biasalah.semua seminar nak attend. tapi haprak pun tak dak. hahahahahaahhaaha. teruk betul perangai. alhamdulillah..semenjak masuk uitm ni banyak benda aku ambil pengajaran & iktibar. taubat! takmo buat benda sia-sia dah. perhabih boras yo.orang nogori yang kato.eden tak kato..




taraaaaaaaaaa, ni zaman masa jam gedabak besau-besau nau..well, aku tengok muka aku tak da berubah apa sangat pun.. macam tu jugak.tepek collagen berploh inci pun camni jugak.. har, baby face sangat muka i u olls.. hahahahahahaha.penampor nak? gambar ni tak salah pergi lawatan ke FRIM, KEPONG 2009 wo hooo i rinduuu semua kawan-kawan zaman era persekolahan ni...macam-macam rupa,pe'el, karenah ada..




camera dulu 2 megapixel je dik..sekarang u name it..apa yang tak nampak, jeragat? jerawat? lubang hidung pun boleh nampak kan..hahahhahahaha. tambah lagi dengan kuasa hebak mengedit..hambik
muka flawless habis..makcik2 tengok pun nak buat menantu, tengok depan2 tak tahulah..hahaahaha
tapi trend  yang tak pernah berubah dari dulu sampai sekarang adalah ambil gambar depan cermin
 (walaupun mop dan penyodok are part of the view in the pic) belasah! ahahhaha
baik perempuan ke lelaki.sama je.... korang kalau tak pernah buat ada something wrong la tuh..


ok lah.. cukuplah mengomel sampai sini.. 
to all spm candidates 2013, bitauffiq wannajah fil imtihaan!


Monday, February 07, 2011

nostalgia. aww. seronokk nye nokk

Assalammualaikum


haii koranggggg..
amacam? hari ni seronok tak? hah? biase je?
ha r.. bagi aku hari ni tak da pape best pon.
tapi.. best la jugak.. dapat aku ke tap ke tap ,taip kat blog ni kan.
kalau tak. argghh.macam haraam!
line kat sini.acik 1 je line.
paling aku terkesima tak derk line lgsung. *erk ;O
hari ni.aku jampi sikit.dapat la nge update.

entry ni saje nak publish.konon nak berangan nostalgia2 lama tuu.

korang..
korang..


zaman paling skema korang rasa ape?

zaman paling best ah gituu.

tiba-tiba aku teringat.

haaa...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

zaman hidung berhingus cendol tu kot..

aihhh. tapi..ape yg seronok?

wat malu jerkk.haha.


elleh.korang pon sama.

takyah nak gelak kat aku sorang laa.
hehe.


uhm.
ye..betulll :D

betul

aku rasa aku rindu zaman sekolah :)


ingat lagi dulu2..


Masa nak pergi sekolah agama dengan menaiki bas Pkcik Malik , (Darjah 3, tahun 2001) klu xsilap..


Mak : Yanaa.. daaahhh g siap. jap g bas nak datang dah. nak kol 2 nii.
Aku : Alaaa. jap.jap. (padahal saja buat lambat2 x tak g skola agama)
Mak : Yanaaaaaaa.. (memekik) bas dah dtg ni. cepat2.
Aku : (Lambat 10 minit, bas dah belah pun. so aku kene tggu bas kt bawah jalan uma)
Dah ciap ni. Duit belanje mane?
kelam-kabut (pakai kain terbalik,tudung senget benget)
Mak : aiisshhh... kan dah 3 hingget bagi pagi td.
Aku : salam tangan (*muka kesian)

.
.
.
.

Sebab aku lambat ,aku tunggu bas kat bawah jalan ghumah aku. (selalu tnggu bas depan uma.tp aku saje lmbat2. nak naik 2nd trip)

so,mak aku tataw aku naik bas ke x.



10 minit kemudian..



Aku : Maaakkkkkkk..
Mak : Laaa..ingat kan dah smpai sekolah.wat p balik? dah. pergi2
Aku : Makk.. dah kena tinggal bas laa. td da 2nd round.
Mak : ___$%#$@&*^ (_'')

Aku : masuk bilik gelak kuat2. gelak besar.haha.haha.haha
padahal masa bas datang aku nyorok lam longkang. bagus x? haha
berjayaaaa.. dan merasa sungguh bahagiaa tak g skolah :)


Kahhkahhakahh.. best tak cara aku? aku pun tataw nape wat cmtu.
tp yg pastiiii. malasss sgt nak g skolah petang.penatt
ouhh.. anak2 yg lain dilarang meniru aksi ini.


dah macam2 cara/alasan aku gune. ahaaha. tp ade gak yang tak berjaya ouh.

tiap kali aku gune cam xsihat, ke apa. mak aku cakap.
argghh. tak payah pkai alasan basi tuu.

camtu la aku. dulu susah nak ponteng.tapi dak2 sekarang senang2 je ponteng.kan?kan?
nasib baik aku xda adik. kalau tak, aku dah ajar dia. haha. xde laa :D



so, ade la jugak kenangan terindah masa sekolah.




bila tgk gambar2 ni rasa rinduuu sekolah,cikgu2, rindu kelas, rindu sygkuh. hehe.
rindu makcik kantin. erk? yeke? haha



ni masa form 2. semangat nak merentas desa nii. ha..aku dpt num 11. hihi



kawan.kawan semuaa comel comel



muka dak2. tgkkk.kain batik ktorg cantikk.


hai.. saya budak 2 dedikasi. (2006)



kawan baiikkk.. ceri & atyn. ni la dak2 yang menyerikan belakang umah.. haha. men kat blkg uma je. main masak2..main kt longkang. haha








graduation











hooorayyy... last day for school.
last paper physics




aku laa yang sapu taik2 kuda tuu.
and akulah yang kutip taik2 gajah..
haaaa.. ngko ade? :P


dgn abg bertugas..
haha


dgn cikgu helmi..

makcik yana wat keje kebajikan kat z0o negara.. haha.



waaahhhh.. Zaman Kegemilangan


uhmm..aku aktif dulu. masuk olahraga.
tapi masuk olahraga peringkat daerah tak pernah menang.haha.
100m, 200m, 4x100m, 4x400m semuaaa aku rembat.
tp tulaa. tak menang.
tapiii aku bangga. aku menyumbang tenaga kat sekolah aku.
haaa.. ngko ade? :P hehe

tak lepas tuu..
aku aktifffff kawad.
aigooo.penattt.
tapi tulaa passion aku.
kawad kdg2 terpaksa sebab dah xde orang.huuhu



muka komander ambik sijil
yayy. menang.













disebabkan aku pergi kursus sarjan.aku kene la jd komander.hukhukk.
Tak Nakkk..
aku malasss nak jemur bwh matahari. xsuka aww.





tp tulaaaa Aku.. masa dulu dulu :D



*missYouAll