Friday, February 08, 2013

DILEMA pelajar tahun akhir diploma : COURSE TERBAIK UNTUK DEGREE?




Assalamualaikum^^



sekarang sudah bulan 2, pendaftaran akan di tutup pada bulan 3.. persoalannya dah beli no pin BSN? ok.kalau yang nak kahwin tak payahla beli.. HAHAH.. macam aku diploma in uitm.. terus beli no pin untuk permohonan under uitm jugak.maksudnya, kalau Uitm terima, adala.  kalau tak da? no more chance, unless u buat rayuan (kalau ada). it cost RM10 tak salah aku..


for those are from Faculty of Business Management, memang ada banyak program to possess in Degree..
but, first... ask yourself la..MINAT KE TAK????

  • Marketing
  • Finance
  • International Business (IB)
  • Islamic Banking (ISBAC)
  • Human Resource (HR)
  • Operations Management (OPEM)

huaaa..aku pun pening tak tahu nak pursue in apa.. kalau based on ability..aku suka half theory and half calculation.macam OPEM. takda lah bosan sangat..in market perspective pulak, i've seen Malaysian now seems well for Islamic banking industry. so, the products have great potential in the future.. kot?


back to ambition? HAHAH.. it may change anytime due to several influence factors.. senang cerita..aku ni pendirian tak tetap..kalau orang cakap itu ini..aku pun ikut jelaa kalau beneficial la kan..mih mih mih


 



need your valued consultation.







3 comments:

Hanim Irsyad said...

sama la kite. pendirian tak tetap. hehe. tp kite dari akaun tukar ke finance :)

saye kerink said...

ayah aku kata Islamic Banking tengah UP ON MARKET sekarang. Tapi aku suka IB wehh!! suka sangatttt!! even aku tak pernah belajar business. tapi sebab dia ada kira2 (econs dgn finance), pastu IB kan nanti aku boleh kerja korporat, berjalan kelililng dunia aku nanti! waaa itu yang aku nak! hahahahhaha. tapi ayah aku tak bagi ambil IB. STILL! dalam permohonan uitm tu, no.4 aku IB. haha. syhhh aku letak senyap2. sebab yang 3 lagi tu dah ikut apa yang ayah aku kata industry perlukan. ;p ;]

Marliyana Mk said...

yessss... i was put ISBAC at ma 1st choice..then IB..


lgpun,skrg aku ada ambik subject IB..perghhh..fully theory..and boring.. eco, culture, history semua globally & int. kekeke... macam susah pun ye...

ok.thanks faris for ur feedback..