Showing posts with label DILEMA pelajar tahun akhir diploma. Show all posts
Showing posts with label DILEMA pelajar tahun akhir diploma. Show all posts

Thursday, February 14, 2013

37 days to go..

Assalamualaikum^^



hiksss...kalau Faris update 59 days to go for diploma ends.. NAHHHH.. aku update lagi 5 minggu nak sit for final exam..aku tak dalah pangkah-pangkah kalendar..cuma, baru tersedar sampai terjojol biji mata.



37 hari lagi? (nasib baik faris bagi tahu, kalau tak aku tak sedar lagi tuh)

erkkk???
tu belum tolak makan, tidur, berak, melaghakan diri dengan game..
lepas tolak semua agak-agak how much left??? 20 hari lagi ke apa..


HOIIIII..terus migrain..


i bet dengan banyak presentation..loads of assignment yang tak usik..lagi early March ada trip dengan kelas nak pergi Penang. nasib baik tak jadi pergi Jakarta..kalau tak..mmampuihhh2! dahlah subject Transportation aku tak faham apa pun.. tulah..dalam kelas lecturer dok mengajar hang pi dok online..tapi nak buat macam mana kan..dah ada Wi-fi mestilah guna sebaik-baiknya.hehehe


ok..dah! membebel cenggini tak akan berubah apa-apa! let's do something, otherwise it become worst la kan? this is your last sem (make it last!) last final results for diploma. last chance. last hope for getting 4 flat.VAH.VAH vahhh..ada hati lagi tuwwww! hahahahahah.. ye.. aku memang berangan jelar o_O
tapi, manalah tahu ada miracle lagi.hehehe.. aku bukan apa.. memang sem ni kena do the best out of the best la dengan harapannya masuk degree nak apply biasiswa.. nak sambung oversea i know well aku ni tak boleh adapt the environment hurm.INSYAALLAH. Master maybe? heeeee

May ALLAH ease us in every difficult things..



"Allah intends for you ease, and does not want to make things difficult for you" [2:185]; and "Allah does not want to place you in difficulty" [5:6].


Friday, February 08, 2013

DILEMA pelajar tahun akhir diploma : COURSE TERBAIK UNTUK DEGREE?




Assalamualaikum^^



sekarang sudah bulan 2, pendaftaran akan di tutup pada bulan 3.. persoalannya dah beli no pin BSN? ok.kalau yang nak kahwin tak payahla beli.. HAHAH.. macam aku diploma in uitm.. terus beli no pin untuk permohonan under uitm jugak.maksudnya, kalau Uitm terima, adala.  kalau tak da? no more chance, unless u buat rayuan (kalau ada). it cost RM10 tak salah aku..


for those are from Faculty of Business Management, memang ada banyak program to possess in Degree..
but, first... ask yourself la..MINAT KE TAK????

  • Marketing
  • Finance
  • International Business (IB)
  • Islamic Banking (ISBAC)
  • Human Resource (HR)
  • Operations Management (OPEM)

huaaa..aku pun pening tak tahu nak pursue in apa.. kalau based on ability..aku suka half theory and half calculation.macam OPEM. takda lah bosan sangat..in market perspective pulak, i've seen Malaysian now seems well for Islamic banking industry. so, the products have great potential in the future.. kot?


back to ambition? HAHAH.. it may change anytime due to several influence factors.. senang cerita..aku ni pendirian tak tetap..kalau orang cakap itu ini..aku pun ikut jelaa kalau beneficial la kan..mih mih mih


 



need your valued consultation.