Showing posts with label 2012 UiTM. Show all posts
Showing posts with label 2012 UiTM. Show all posts

Monday, December 31, 2012

A Glimpse of 2012

Assalamualaikum^^


pejam celik pejam celik esok dah tahun baru, 2013.. cepat je rasenye masa berlalu..
maka..aku pun dah nak masuk 21 tahun, november depan la kan.muahahaha..
dah 21 weh..boleh jalankan tanggungjawab pi mengundi (undi rosak) 
HAHAHAH!


KONTROVERSI 2012
*pehhh...sejak bila aku public figure nak kontghobersi bagai ni aku pun tatau laa.haha




Study? Blogging?
-nak ikutkan tahun ni lah tahun yang aku paling malas update blog.ingat nak delete je..uhm..someday maybe?
-still got about 40% to finish up my diploma.. rupenye dah almost 3 years spend kat Dungun..
-pengalaman duduk Dungun ni..uhm.BOLEH LAA KANN..
-kat Dungun aku jadi more better person due to socialism kat sini tak berapa..hari2 duduk rumah kot..hahah
-masalah tahun ni cuma rumah sewa laaa..macam2 masalah and kerja last minit (biasalaaa kang!)

Conflict percintaan???
-hahahah... aku jarang cerita pasal Izam kat blog.aku rasa tak perlu kot..
but what can I say is.. he's still the best best friend I ever had laa.. hati ni dah tutup sebab dia dah ambik.
HAHAHAHAH..kan aku dah kata..mesti korang geli..HAHAHHA

Gaduh dengan si dia?
-Aku jee selalu kuat merajuk, marah bagai.tapi Izam yang minta maaf (how sweet) puahahaha..

Family?
- start tahun 2008 hingga tahun 2012 abang-abang aku (so far 2 org dah kahwin) telah bijak merancang dengan menambah seorang ahli keluarga setiap tahun menjadikan family lebih berkembang :) ..alhamdulillah..rezeki ALLAH.

means that..setiap tahun ada baby..miahahahahha..
2008 - Muhd Kasyful Hurayth (pehhh..pronounce anak arab)
2009 - Muhd Rifqi Ramadani (lahir bulan Ramadan & Dani is taken fr my dad's name)
2010 - Muhd Rayyan Iskandar
2011 - Nur Sarah Khadijah
2012 - Nur Rania Irdina (saffi rania gold) hahaha

yess..mashu dah ade geng..! dasyatlah mashuuu ingat semua nama anak buah dia ^^
OH! yee.pandai soalan anda..YANA bila lagi? hahahahahha



OK.that's all for now.. 
may happiness at your door, have a wonderful new year (malam ni baca yassin:)

bye bye 2012 

Sunday, December 23, 2012

TERHARU (cerita minggu lepas)


ASSALAMUALAIKUM^^
AMBOI..CAPS LOCK NAMPAK! hahaha..



begini ceritanya.. 

pada rabu lepas, neyna was attended dinner MAKA -Majlis Anugerah Kecemerlangan Akademik..
just like before..malam tu dinner, di siang harinya baru aku terkedek-kedek nak ambik kupon.
sebenarnya memang tak nak pergi..kesian nak suruh housemate hantar,jemput pulak..
tapi..kesian nina tak da geng...well so do i..


yana         : hai..saya datang nak ambik kupon MAKA (gigih kau, hujan lebat lagi tauuu)
ahli PKA  : awak dah daftar?
yana         : haih..kena daftar ke?
ahli PKA  : ha ah..kita pun tak boleh nak bagi kupon sesuka hati.takut tak cukup seat
yana         : oh.ok.tak pe.tq


pangggggg..wat maluuu eden jo..hahahah..
rupanya aku tak reply msg PKA hari tu,,instead of awal2 aku dah delete.HAHAHAH!
tulah..kalau dah pelupa tu, pelupa sungguh! 




sungguh terharu rector tanya pasal aku.mueheheheh...



MERLIN?

tahu tak kenapa rector panggil aku MERLIN?


hari isnin - baju kurung - tudung hitam

then..sir figured out that my face look like a witch.
HAHAHA..sir manyak lakar lakar!!!!
melekatlah nama tu till now :)






eco mal class in memories..(curi from fb sir:)
yeahhh..SPOT ME!

hint : in blue.. sempat nak buat PEACE YAWWW






p/s : hey...DO I LOOK LIKE A WITCH???


Friday, November 09, 2012

semua orang dok kepochi mengenai : final exam results!


Assalamualaikum^^

yippiee.. hari ni off day. eh, ada ke aku gebang kt blog yang aku sekarang sambung part time kt tgv klcc..sebulan jerk.. bolehlah kan drpd duduk rumah macam orang hilang laki ..baik koje.tapi...penattttt melayan kerenah customer dgn macam2 perangai/hal  =..= urghhh

oh ye... today is a day! kecoh semua kat timeline facebook & twitter..aku scroll down dari atas sampai ke bawah semuanya update alhamdulillah,pointer naiklah & bla..bla.blaaa..kehkhek...termasuk jugak aku.. congrats for those yang cemerlang :') aku pun tak terkecuali nebesnye..cuma malam tadi aku buat aktiviti yang melaghakan dengan main game dengan harapan supaya aku tak ingat langsung nak cek result awai2..
hehewww...dan pagi tadi..aku cuma berharap its all pass and a miracle happened to me. (UNEXPECTED)



sejujurnya aku ni kuat study bila exam is just around the corner. macam HR dengan OB memang aku study 2-3 hari before exam..tu pun study macam orang gila laaa... 2 hari sebelum aku buat semua nota, sehari sebelum aku hafal semua chapter! yaaa...GILAAA...this is madness..

and korang mesti BOOO yana BOOOOOO kau tak payah nak tipu laaa! entahlah.. bila hafalnya lain, bila jawab memang KBKK ( Kemahiran Berfikir Kritis dan Kreatif ) HAHAHA..sumpah tak tipu! tapi, kalau teori McLelland, Maslow, HR process, step semua memang tipu la kalau aku KBKK jugak..ada certain laa..macam ECO..ahah.aku buat analisis sendiri :P
.
.
.

here, i'd like to thank all you for all your help! thanks a bunch to all my lecturers! they're awesome! 
without them, siapalah kita kan...siapalah sayaaa ni




Sir Abdol Samad (Rector of Uitm Dungun)

still remembered for our first time we met, he taught us for Malaysian Economic subject.. i was like??? 
OH MANNN... is he too formal? yess.. at first, the way sir mengajar macamlah kiteorg ni biznesman yang berkaliber.. what he said, aku tak pahang starang pun.wahhahahah.. tapi, lama2..sir become too funny with his joking and kelakar stories..suka sangat main teka-teki.. UHHH.. U'RE THE BESTTTTT SIR!





 
Miss Kikin

Miss ajar for investment financial subject..  yupp..subject paling suka.. dapat full marks mesti lagi berkorbar kenn.. suka calculating tapi the bad was me is ...i iz CARELESS..much careless...dalam kuiz hasil tambah pun boleh salah sedangkan formula semua dah hebak ni..hahahah...


nak tahu..uniknya kelas miss..setiap kali kelas mula kiteorg kena menyanyi lagu Uitm dgn wawasan ank bangsa. kena nyanyi kuat2 sampai semua orang perasan. ^^ pastu miss gelak2..hahah... boleh pulak tuuu, dalam carry tak ada Test 2 tapi kena ganti dengan tarian (BORIA) haaaa...curlasssss kau nyah! kau ade? hahah
thanks treat us satu kelas makan kat mokcik comey..
 saya doakan supaya miss cepat2 jumpa jodoh :)





Sir Irwan

ngehngehngehhhh..subject paling best...because of this is a NEW SUBJECT..
so, in class we just happily played games..hahaha! no book! no stress! 
tapi satu je..kau kene perah otak cari idea dan berfikir di luar kotak fikiran.. dah subject pun creative and critical thinking..salah satu project we did is..BizPro Masterchef...hambik kau...masak lah menggunakan brg yang disediakan...saja bagi tahu, group aku menang tempat ke-2.HAHA






Madam Hasmida (tudung pepel pakai spec)

bagaimanakah aku boleh terselit di dalam gambar ini..sedangkan semuanya ialah part 6..HAHAH..nampak tak aku ni cam whore..ntah dengan siapa2lah aku geduk...hehehe..

ok madam..thanks madam..saya pelik kenapa OB saya A? sedangkan saya tak buat pun report dinner (bahagian sayala) perghh....kantoi !!! hehe..lepastu dalam kelas adalah waktu yang super sleepy.. test 1 and 2 pun takat cukup lulus..atau... madam bagi markah kesian sebab kn dalam final saya jawap satu soalan sampai 2pages (KBKK) adakah itu membantu? hehe..maafkan saya madam..saya sgt jujur di sini.. hehehe...





Madam Kartini

dalam seminggu , jumpa madam sekali je.tu pun kena gabung kelas sampai students ada 70++ ramainya..so, nak tanya pun segan..buat2 pahamlah..sekarang menyesal tak sudah...HR dapat B..tak pe..ok laa tu..sebab aku study pun 2 hari before exam..serve ur right yana.. dalam kelas.. tak pay attention pun..
tapi fokus kat baju madam, muka madam,bag madam..huishhh..orang cantik katekan..
hehe...:)



yayyy..excited nak masuk semester 6..LAST SEM HOIIII.. senior katekan..hahah! tak sabar nak habis dip, lepastu sambung degree..pastu boleh kahwin..nak kahwin..akhkhakhakahk..
master? i'ALLAH lepas kahwin bru pikiaq..

perghhh..future planning ke berangan ni??? kau tu esok baru 20 tahun..study je bagi habis baru kawin.
(ok! reminder for myself :) HAHA

Thursday, June 21, 2012

terbiar.

Assalamualaikum^^

hai korang yang hensem dan jelita tuuuu, :)


it has been a long time this blog was abandoned by me. as u know (eh, tahu ke dop?) the new semester just started almost last 2 weeks and that's why my life now was pretty hectic! dushhhhh.. the most stressful part is. . . . pap pap pap..sampai terkeluo sebijik jerawat kt hidung dan ohh ohsem gilaa.. tunggu mase je nak pecah and keluo nanah..hahah..geli x? geli x? betul lah kate majalah kesihatan.jerawat punca stress! sekarang baru aku percaye setelah terkena kt batang hidung sendiri..  (tetibe melalut plak intro aku ni)
 hikhikhik..*gelak tutup mulut ;)



i am in semester 5 now and not living in a hostel anymore.. duduk rumah sewa oh sekarang... hari2 tengok lembu kambing ayam angse..pasai aku jiran dengan depa sikarang.. hehew.. hehewwwwww :P







"ellehh , kambing! kau ni alim je lebih (konon ade janggut le tew) tapi telur nampak.."


ehhhh..ni bukan aku yang cakap har.. pokcik sebelah umah yang gentel kepok lekor tu yang cakap.






hehehehehe.. anda keTIPU an ..






macam mana kehidupan di rumah sewa wahai Yana???
-eceh soalan die reka sendiri.wakakakaa-

bolehhh laaa..kdg2 tak boleh blah..biase lerrr.. dah tinggal serumah kan.. ade yang macam tutttt.. ade yang macam haremmm..rumah banglo , 18 orangggg.. tapi... bilik (5 org) aku sebenarnye ruang tamu..tapi bukan ruang utame tuu..kire yang tambahan tulaa...bile tutup just cover by langsir.. shittttt x kau rase? aku lagilaaa.. bile tidur rase tak selamat je.huh! monthly RM 120 (tapi tak masuk api air) walawehhhh...

selama aku dah 2 tahun lebih kat Dungun ni..mmg tak yah cakap laaa.. kos sara hidup sini lebih mahal dari KL (pandangan aku laa) mane tak nye kauuu! gelas besauuu fresh oren pun 9 HINGGET! (tak tahulah aku ni kene ketuk ke hapa) padahal kedai makan serupa pondok tak berapa nak siap..huhhhh!





nok gi kelaih ni.. tunggu bas uitm pagi2 buta..




ok lah..just short updated..got modul tomorrow...
sungguh xbez mase tidurku di culik sesuke hati mung!



Wednesday, February 01, 2012

F to the E to the B to the R to the U to the A to the R to the Y


post title memang sengaja begitu..bagi korang tercungap-cungap nak mengejanya,,wkakawkakwkawk..
alhamdulillah..kalau reti baca..tahap kefokusan anda boleh tahanlaa tinggi..(tiba2 je:)

hahaha..ITS FEBRUARY okay! hahaha..so excited! tak sabar nak habiskan diploma ni..insyaallah..bulan 4 tahun depan i'll be finish up my dip..waaa..lama lagi!! sokaylaa..
i'm pretty sure that time goes by hastily.and..tup tap tup tap..habis dip..lepas tu lepas tu habis degree..lepas tu..boleh laa kawen..hahaha..berangannnnnnnn! :D
dalame tak gelak kat blog sendiri.hahahaha..rindu pulak .hahahahaha

ok! be serious this time..
in fact , i was sigh everyday because i'm running for these kind of stuff!!!


MKT310- Public Relation
Quiz 1 (7/2/12)
Test 2 (14/2/12)
Backup Test 1 (21/2/12)
Quiz 2 (28/2/12)
Assignment PYQ
BBQ with lectures (10/2/12) *as organizer


MGT300 - IT in Business
Individual Ass
Group Ass
Individual +Group Presentation
Quiz 2
Test 2

FIN242 - Finance
B/sheet & Income Stment
Quiz 2
Test 2

LAW299 - Business Law
Test 1 (1/2/12)
Test 2
Presentation

3rd Language -Arabic 
Oral Test 1 & 2
Listening Test 1 & 2
Quizzes
Script
Language Project (20minutes)

Others?
DBS Netball & Futsal (3/2/12)
DBS Family Day *as organizer (4/2/12)
KUANTAN (5/2/12) 
Modul Part 4 (10/2/12) 1st day– Dewan Aspirasi
                                     2nd day- (11/2/12) – Mendaki Bukit Bauk
DBS DINNER  (27/2/2012)



oh ya..tadi belek2 folder jumpa plak gambar ni..saja nak share that..
it was happen last year..bulan 12 masa musim tengkujuh tuu.
kalau boleh nampak..kat hujung pantai tula uitm dungun..even it's far, but still depan pantai yang sama kan..
now still dalam pembaikian..boleh tahan la teruknya..kene pukul ombak sampai jalan terbelah 2..
btw..as reminder ... sesungguhnya air adalah tentera Allah yang paling kuat..

till then..assalamualaikum :)