Showing posts with label uitm dungun. Show all posts
Showing posts with label uitm dungun. Show all posts

Tuesday, November 19, 2013

MY GRADUATION CEREMONY






Assalamualaikum^^




Yesterday was my convocation ceremony.. I graduated Diploma in Business Studies from Universiti Teknologi Mara in April this year. After three years, all the hard works, stress, whines and almost gave up moments that I went through was all worth it when I receiving my scroll from the Pro-Canselor; Tan Sri Datuk Seri Panglima Dr. Abdul Rahman Arshad at UiTM Dungun which is known as resort campus. HAUHUAHUAHUAA..



 
ni idea aku la ni sampai terbaring-baring atas rumput.. 
mokcik pokcik yang lepak kat pantai bersabarrrrr je tengok adegan2 dan aksi aku
hahahahahahahahahah

 
  ni aksi bersama kawan-kawan
harussssssss baring jugak,hahahah


gonna miss u the clear blue beach




see.. i told youuuuu..Uitm Dungun resort campus.
bukak pintu, keluar pagar, panjat pagar nampak terbentang luas pantainya..
waktu study tak yah cakap..dengar dentuman ombak pantai memecahkan suasana
ecewahhh...tapi, kat sini kau pisanggggg ah..
selalu aku turun kuantan je pergi menghiburkan diri bersama kawan-kawan..
itu pun setiap semester sekali...mau terbakar duit kau nak pergi tiap-tiap bulan???




AMARAN!!!
SEMOGA ANDA TERHIBUR DENGAN GAMBAR-GAMBAR YANG DISAJIKAN
 ^_^



 


 
 
 
 



 






TEMPAT : SEKITAR PANTAI TELOK GADUNG, DUNGUN
CAMERA : SAMSUNG GALAXY NOTE 1, 2, I PHONE 4S
Tapi, gambar atas ni dari phone aku note 1 (berjasa sungguh)
CETUSAN IDEA ADALAH DARI KAMI BERLIMA
*tiada jurugambar professional


 GAMBAR PRE-CONVO TAMAT!

"habis perut aku lapar balik duk memikirkan nak pilih gambar mana..semua gambar cantik-cantik
macam orang-orang dalam gambar tu jugak.kahkahkah"






.
.
.
.


MY GRADUATION DAY


#OOTD

baju raya tahun ni
kain dan kasut beli tahun lepas kat Zalora
tudung (hood pink, purple) beli minggu lepas kat jalan tar RM 5.80
tudung bawal pink jenama kangaroo beli tahun lepas

hahahahahahahah.. pokoknya, aku takda nak tempah2..
semua pakat tibai apa yang ada

nota kaki : kat Jalan Tar ada satu kedai tudung, baju murahhhhhhhhhhh gila
anda boleh mendapatkannya di Muadz Textile (near Semua House)
kat situ la aku beli hood tudung 5 hingget
haaahahahahahahhahha



A MOMENT TO BE REMEMBER



Thanks to Ustaz Wan (being emcee yesterday) for this photo.. 
dah nak naik pentas masa ni..(I iz nervous) sweet tau ustaz ambik gambar kite, pastu hantar kat whatsapp
hahahahahah..




last but not least,






 


MY PILLARS OF STRENGTH
MY LOYAL SUPPORTERS
MY BACKBONE
...............THEY ARE MY PARENTS 
<3
MAK, ABAH..this is for youuuuuuuuuuuuu :)


alhamdulillah...




Sunday, May 12, 2013

exam result : season finale



Assalamualaikum^^


OH HAIII.. happy mother's day.. untuk semua para ibu , mak , mummy , mama , mother-to-be. especially to my mom, MARIAM BINTI MD NOOR :)
hari ibu ni sebenarnya hari-hari.. jagalah perasan mak kite. hihi.. teringin nak jadi ibu. tapi tak kawin lagi cemna??? (kau dah kenapa?) HAHAHA

oh ye.. hari khamis lepas result dah pun keluar. perghhh... nebessss dia tahap apedaa.takut sangat.yelah..last sem kan.di buatnya ada paper kena repeat tak main gila kau.ALHAMDULILLAH.. SYUKURRRRRR..
i'm proudly and officially graduated fr Uitm Dungun, big thanks to lectures, friends, classmates fr semester 1 till 6. i thought my result teruk as i mentioned previous entry, kan aku ada banyak failed test, quiz and tak sangka sem ni pointer paling tinggi walaupun study sambil main candy crush !!!






orang lain malam exam tidur and get rest. but not me, i woke up as earlier as i can which is  4 am in the morning dan study sebab banyak lagi chapter xcover. time jawab exam pening sebab ngantuk. tapi, alhamdulillah wala ilahaillah wallahuakbar!!! idea aku mencurah-curah. 3 jam non stop writing and calculating siap highlight lagi main point.. 3jam tu macam 30 minit je.sedar2 dah nak habis masa n ngam-ngam semua dapat jawab dengan yakinnya. syukran YA ALLAH.. mekaceh mak abah.doa mereka siang malam..lebiuu


again, i would like to thank all my lecturers.


tips? tak adalah apa sangat..sebab aku tahu, cara belajar aku memang last minit.dahla malas.main game tak malas. tak boleh dicontohi langsung. just satu jela..time study, study.time main.main.. study need to be focus.indeed!!! the most important thing is... JAGA SOLAT!!! buat baik dengan SEMUA!!! buat jahat jangan sekali =)


tapi..kalau aku study lagi harder mesti boleh dapat 4flat..hahahha..berangan lagi..tulah..orang malas, so so jelah result..so, kena rajin!!!

masalah?
time study pernah tak ada kawan yang perangai dia suka macam poyo laa..
"fuiyoooo...orang tu study laa"
"budak pandai dah study laa"
"gilelahhh.rajin study.result gempak ni"
"study rajin mesti dapat dekan ni"
"awalnya study oiii"
"muka budak library"

Have u facing dengan kawan camni.. bengang kan..

kalau ada..ignore je!!! xpun korang jawab la.." alaa, aku tak pandai.sebab tu kena study!"
biaq pi la depa nak kata apa pun..result kau. bukan dia.jangan fikir pasal orang lain..in this case, kau kena pentingkan diri.wahahaha


Monday, February 18, 2013

KENAPA anda sangat malas???



Assalamualaikum^^ hiksss.. cuti dah habis seminggu....cuti pun tak tenteram.. dok pikir itu ini.. ecehh..macam ada hutang negara nak kena selesaikan ni.

bila time kuliah sibuk nak cuti..sekarang cuti dah habis semua tak tenang.. masalah sekarang ni pulak pemalas tahap @#$%^&*()(*&%^*(&*^**)!!!! ok.. zwktt swgtt plmsss! kau afamh tka?


like this morning la kan.. konon nak buat nota..esok nak test 8 chapter, satu hapa pun tak prepare..
konon lepas bukak ilearn nak study la...PUIHHHH..
melencong habis..lepastu sempat hasilkan enteri ini. TAHNIAH yana..anda gagal menyiapkan nota!






inilah koje aku... dah puas online.. pi bukak google, mintak kata-kata perangsang..



ok.tahniah sekali lagi.. benda macam ini semua not lasting!!! 
motivate cenggini bertahan cuma 5 minit..



because.. there are 5 things I'm not lazy at :
  1. eating
  2. drinking
  3. online
  4. sleeping
  5. playing games 

puahhahaha.. lepas tu nanti dapat result. menyesal! padan muka kau!!!
last-last what I did was??? krohhh kroh kroh ZzZzZ (ehhh..tak , tak)


TIPS : sebelum study, make sure letak gambar mak ayah kat depan! 
gambar boipren tolak tepi jap.pastu cakap sensorang..

"mak abah, yana study rajin2 ni..nanti nak konvo dapatlah bintang (sbb dpt dekan 4x sem) nak dapat selimpang ANC dok mampu, dah terlambat nih.. bintang pun jadilah buat mak abah bangga.wahahahah.. kena study jugak nak dapatkan biasiswa..nanti nak shopping tak payah mintak kat mak (wehh..niat dah tak betul). bukan.bukan...tak nak susahkan mak abah bagi duit

..kihkihkihhhh..

ok..saya ada banyak kerja sekolah..mari kita buat..



Saturday, January 19, 2013

A day with fellow friends



Assalamualaikum^^ 

 

ini cerita semalam.. kan dah kata Terengganu on friday is off day.. 
so, apa lagi.. moh la kite berkelah! 


there we go.. Hutan Lipur Chemerong, Ganu kite mu..



this pic was taken after we had a great breakfast in Paka.. 
makan nasi lomak ikan bilis tanpa telur, timun berharga RM 1.80
sungguh tak economis, for me, its mahal !!! food price range in Dungun memang mahal.. 
sorry to say.. selera aku memang tak kena laa dengan makan org sini .nasib baik lagi 2 bulan je.. 
lepas tu boleh berambus daaa...HAHAHA

nampak tak? nampak tak? on the road basah di sebabkan hujan lebat.. 
elok2 jea time keluar rumah hujan selebat-lebatnya.. apa pun..we continued the journey..it takes about 1 and a half hour to reached Chemerong.




 



planning before the day macam2   ..but, it turned around.. tengokkk..apa jadi.. 
mandi kat kawasan kanak-kanak..yesss! thats a kids punye tempat mandi..
dont wonder why tak ada orang.. our class je yg mandi kat sini..

sungguh bijak tak tengok ramalan cuaca..rupa-rupanya starting yesterday till next week, there would be musim tengkujuh again.. we are not allowed to going up.. waterfall nye adok! (adok = tak de)
sedihhhsedihhhhhhh..






 supposed macam ni la view waterfall tu.. (got this pic from Google) cantikkk! into blue sgt!
but yesterday.. air deras.. bayangnye pun tak nampak..kiteorg mandi kat bawah jelaaaa



 

sekali baca boleh jadi kelapa air..dua kali baca,sahhh! kepala air!
aipppp..takmo main2... ini kepala air boleh bawak mati ooo...
 so, jangan degil.. sayangilah nyawa kawan anda  dan diri anda..
=)




 

aku watlek je..rendam2 kaki, tangkap gambar.. dah sekarang bendera jepun sedang berkibar..
baik aku undur diri.. kang tak memasal air jadi pelik pulak..so, aku feeling macam  biase je..
padahal gerammm membuak-buak tengok diorg mandi.HEISHHH


lepas penat mandi.. sambung penatkan diri ke Mesra Mall tengok wayang..
perghh..released tension lah sangat...ok! see u soon..bye



info :  Hutan Lipur Chemerong is located in Hulu Dungun..
tandas bersih dan selesa..terdapat surau yang baik..
air terjun chemerong antara yang tertinggi di Malaysia.

Lokasi: Hulu Dungun, Terengganu
Pegawai Hutan Daerah
Pejabat Hutan Daerah Terengganu Selatan
23000 Dungun, Terengganu.
Tel. : 09-8441404







Monday, December 31, 2012

A Glimpse of 2012

Assalamualaikum^^


pejam celik pejam celik esok dah tahun baru, 2013.. cepat je rasenye masa berlalu..
maka..aku pun dah nak masuk 21 tahun, november depan la kan.muahahaha..
dah 21 weh..boleh jalankan tanggungjawab pi mengundi (undi rosak) 
HAHAHAH!


KONTROVERSI 2012
*pehhh...sejak bila aku public figure nak kontghobersi bagai ni aku pun tatau laa.haha




Study? Blogging?
-nak ikutkan tahun ni lah tahun yang aku paling malas update blog.ingat nak delete je..uhm..someday maybe?
-still got about 40% to finish up my diploma.. rupenye dah almost 3 years spend kat Dungun..
-pengalaman duduk Dungun ni..uhm.BOLEH LAA KANN..
-kat Dungun aku jadi more better person due to socialism kat sini tak berapa..hari2 duduk rumah kot..hahah
-masalah tahun ni cuma rumah sewa laaa..macam2 masalah and kerja last minit (biasalaaa kang!)

Conflict percintaan???
-hahahah... aku jarang cerita pasal Izam kat blog.aku rasa tak perlu kot..
but what can I say is.. he's still the best best friend I ever had laa.. hati ni dah tutup sebab dia dah ambik.
HAHAHAHAH..kan aku dah kata..mesti korang geli..HAHAHHA

Gaduh dengan si dia?
-Aku jee selalu kuat merajuk, marah bagai.tapi Izam yang minta maaf (how sweet) puahahaha..

Family?
- start tahun 2008 hingga tahun 2012 abang-abang aku (so far 2 org dah kahwin) telah bijak merancang dengan menambah seorang ahli keluarga setiap tahun menjadikan family lebih berkembang :) ..alhamdulillah..rezeki ALLAH.

means that..setiap tahun ada baby..miahahahahha..
2008 - Muhd Kasyful Hurayth (pehhh..pronounce anak arab)
2009 - Muhd Rifqi Ramadani (lahir bulan Ramadan & Dani is taken fr my dad's name)
2010 - Muhd Rayyan Iskandar
2011 - Nur Sarah Khadijah
2012 - Nur Rania Irdina (saffi rania gold) hahaha

yess..mashu dah ade geng..! dasyatlah mashuuu ingat semua nama anak buah dia ^^
OH! yee.pandai soalan anda..YANA bila lagi? hahahahahha



OK.that's all for now.. 
may happiness at your door, have a wonderful new year (malam ni baca yassin:)

bye bye 2012 

Sunday, December 23, 2012

TERHARU (cerita minggu lepas)


ASSALAMUALAIKUM^^
AMBOI..CAPS LOCK NAMPAK! hahaha..



begini ceritanya.. 

pada rabu lepas, neyna was attended dinner MAKA -Majlis Anugerah Kecemerlangan Akademik..
just like before..malam tu dinner, di siang harinya baru aku terkedek-kedek nak ambik kupon.
sebenarnya memang tak nak pergi..kesian nak suruh housemate hantar,jemput pulak..
tapi..kesian nina tak da geng...well so do i..


yana         : hai..saya datang nak ambik kupon MAKA (gigih kau, hujan lebat lagi tauuu)
ahli PKA  : awak dah daftar?
yana         : haih..kena daftar ke?
ahli PKA  : ha ah..kita pun tak boleh nak bagi kupon sesuka hati.takut tak cukup seat
yana         : oh.ok.tak pe.tq


pangggggg..wat maluuu eden jo..hahahah..
rupanya aku tak reply msg PKA hari tu,,instead of awal2 aku dah delete.HAHAHAH!
tulah..kalau dah pelupa tu, pelupa sungguh! 




sungguh terharu rector tanya pasal aku.mueheheheh...



MERLIN?

tahu tak kenapa rector panggil aku MERLIN?


hari isnin - baju kurung - tudung hitam

then..sir figured out that my face look like a witch.
HAHAHA..sir manyak lakar lakar!!!!
melekatlah nama tu till now :)






eco mal class in memories..(curi from fb sir:)
yeahhh..SPOT ME!

hint : in blue.. sempat nak buat PEACE YAWWW






p/s : hey...DO I LOOK LIKE A WITCH???


Friday, November 09, 2012

semua orang dok kepochi mengenai : final exam results!


Assalamualaikum^^

yippiee.. hari ni off day. eh, ada ke aku gebang kt blog yang aku sekarang sambung part time kt tgv klcc..sebulan jerk.. bolehlah kan drpd duduk rumah macam orang hilang laki ..baik koje.tapi...penattttt melayan kerenah customer dgn macam2 perangai/hal  =..= urghhh

oh ye... today is a day! kecoh semua kat timeline facebook & twitter..aku scroll down dari atas sampai ke bawah semuanya update alhamdulillah,pointer naiklah & bla..bla.blaaa..kehkhek...termasuk jugak aku.. congrats for those yang cemerlang :') aku pun tak terkecuali nebesnye..cuma malam tadi aku buat aktiviti yang melaghakan dengan main game dengan harapan supaya aku tak ingat langsung nak cek result awai2..
hehewww...dan pagi tadi..aku cuma berharap its all pass and a miracle happened to me. (UNEXPECTED)



sejujurnya aku ni kuat study bila exam is just around the corner. macam HR dengan OB memang aku study 2-3 hari before exam..tu pun study macam orang gila laaa... 2 hari sebelum aku buat semua nota, sehari sebelum aku hafal semua chapter! yaaa...GILAAA...this is madness..

and korang mesti BOOO yana BOOOOOO kau tak payah nak tipu laaa! entahlah.. bila hafalnya lain, bila jawab memang KBKK ( Kemahiran Berfikir Kritis dan Kreatif ) HAHAHA..sumpah tak tipu! tapi, kalau teori McLelland, Maslow, HR process, step semua memang tipu la kalau aku KBKK jugak..ada certain laa..macam ECO..ahah.aku buat analisis sendiri :P
.
.
.

here, i'd like to thank all you for all your help! thanks a bunch to all my lecturers! they're awesome! 
without them, siapalah kita kan...siapalah sayaaa ni




Sir Abdol Samad (Rector of Uitm Dungun)

still remembered for our first time we met, he taught us for Malaysian Economic subject.. i was like??? 
OH MANNN... is he too formal? yess.. at first, the way sir mengajar macamlah kiteorg ni biznesman yang berkaliber.. what he said, aku tak pahang starang pun.wahhahahah.. tapi, lama2..sir become too funny with his joking and kelakar stories..suka sangat main teka-teki.. UHHH.. U'RE THE BESTTTTT SIR!





 
Miss Kikin

Miss ajar for investment financial subject..  yupp..subject paling suka.. dapat full marks mesti lagi berkorbar kenn.. suka calculating tapi the bad was me is ...i iz CARELESS..much careless...dalam kuiz hasil tambah pun boleh salah sedangkan formula semua dah hebak ni..hahahah...


nak tahu..uniknya kelas miss..setiap kali kelas mula kiteorg kena menyanyi lagu Uitm dgn wawasan ank bangsa. kena nyanyi kuat2 sampai semua orang perasan. ^^ pastu miss gelak2..hahah... boleh pulak tuuu, dalam carry tak ada Test 2 tapi kena ganti dengan tarian (BORIA) haaaa...curlasssss kau nyah! kau ade? hahah
thanks treat us satu kelas makan kat mokcik comey..
 saya doakan supaya miss cepat2 jumpa jodoh :)





Sir Irwan

ngehngehngehhhh..subject paling best...because of this is a NEW SUBJECT..
so, in class we just happily played games..hahaha! no book! no stress! 
tapi satu je..kau kene perah otak cari idea dan berfikir di luar kotak fikiran.. dah subject pun creative and critical thinking..salah satu project we did is..BizPro Masterchef...hambik kau...masak lah menggunakan brg yang disediakan...saja bagi tahu, group aku menang tempat ke-2.HAHA






Madam Hasmida (tudung pepel pakai spec)

bagaimanakah aku boleh terselit di dalam gambar ini..sedangkan semuanya ialah part 6..HAHAH..nampak tak aku ni cam whore..ntah dengan siapa2lah aku geduk...hehehe..

ok madam..thanks madam..saya pelik kenapa OB saya A? sedangkan saya tak buat pun report dinner (bahagian sayala) perghh....kantoi !!! hehe..lepastu dalam kelas adalah waktu yang super sleepy.. test 1 and 2 pun takat cukup lulus..atau... madam bagi markah kesian sebab kn dalam final saya jawap satu soalan sampai 2pages (KBKK) adakah itu membantu? hehe..maafkan saya madam..saya sgt jujur di sini.. hehehe...





Madam Kartini

dalam seminggu , jumpa madam sekali je.tu pun kena gabung kelas sampai students ada 70++ ramainya..so, nak tanya pun segan..buat2 pahamlah..sekarang menyesal tak sudah...HR dapat B..tak pe..ok laa tu..sebab aku study pun 2 hari before exam..serve ur right yana.. dalam kelas.. tak pay attention pun..
tapi fokus kat baju madam, muka madam,bag madam..huishhh..orang cantik katekan..
hehe...:)



yayyy..excited nak masuk semester 6..LAST SEM HOIIII.. senior katekan..hahah! tak sabar nak habis dip, lepastu sambung degree..pastu boleh kahwin..nak kahwin..akhkhakhakahk..
master? i'ALLAH lepas kahwin bru pikiaq..

perghhh..future planning ke berangan ni??? kau tu esok baru 20 tahun..study je bagi habis baru kawin.
(ok! reminder for myself :) HAHA

Wednesday, February 01, 2012

F to the E to the B to the R to the U to the A to the R to the Y


post title memang sengaja begitu..bagi korang tercungap-cungap nak mengejanya,,wkakawkakwkawk..
alhamdulillah..kalau reti baca..tahap kefokusan anda boleh tahanlaa tinggi..(tiba2 je:)

hahaha..ITS FEBRUARY okay! hahaha..so excited! tak sabar nak habiskan diploma ni..insyaallah..bulan 4 tahun depan i'll be finish up my dip..waaa..lama lagi!! sokaylaa..
i'm pretty sure that time goes by hastily.and..tup tap tup tap..habis dip..lepas tu lepas tu habis degree..lepas tu..boleh laa kawen..hahaha..berangannnnnnnn! :D
dalame tak gelak kat blog sendiri.hahahaha..rindu pulak .hahahahaha

ok! be serious this time..
in fact , i was sigh everyday because i'm running for these kind of stuff!!!


MKT310- Public Relation
Quiz 1 (7/2/12)
Test 2 (14/2/12)
Backup Test 1 (21/2/12)
Quiz 2 (28/2/12)
Assignment PYQ
BBQ with lectures (10/2/12) *as organizer


MGT300 - IT in Business
Individual Ass
Group Ass
Individual +Group Presentation
Quiz 2
Test 2

FIN242 - Finance
B/sheet & Income Stment
Quiz 2
Test 2

LAW299 - Business Law
Test 1 (1/2/12)
Test 2
Presentation

3rd Language -Arabic 
Oral Test 1 & 2
Listening Test 1 & 2
Quizzes
Script
Language Project (20minutes)

Others?
DBS Netball & Futsal (3/2/12)
DBS Family Day *as organizer (4/2/12)
KUANTAN (5/2/12) 
Modul Part 4 (10/2/12) 1st day– Dewan Aspirasi
                                     2nd day- (11/2/12) – Mendaki Bukit Bauk
DBS DINNER  (27/2/2012)



oh ya..tadi belek2 folder jumpa plak gambar ni..saja nak share that..
it was happen last year..bulan 12 masa musim tengkujuh tuu.
kalau boleh nampak..kat hujung pantai tula uitm dungun..even it's far, but still depan pantai yang sama kan..
now still dalam pembaikian..boleh tahan la teruknya..kene pukul ombak sampai jalan terbelah 2..
btw..as reminder ... sesungguhnya air adalah tentera Allah yang paling kuat..

till then..assalamualaikum :)

Wednesday, March 30, 2011

ouh rinduu kat abang polis .. nak jumpa lagi .nakk

Assalammualaikum..

haiiii..

okay. *take a deep breath

enteri ni kena wat lelaju. pasalnya kan.

assignment bertimbun. ouh. eco,marketing yang buat aku pening kepala.

kena study.study.study.ada quiz and test sana sini.

biasalaa..dah nak habis kelas ni.memang banyak kerja.

lagi2 aku ni jenis pemalas. buat kerja last minit *** chill sudaa

otak kau laaa chill. hehe.

eh ? nak habis kelas???

yayyyy.. dah kata nak habis kelas ni study week makin cepatlaaa.

yahooo. boleh lah aku balik.oh rumah! my bilik..rindunyeee.
peh.. last aku balik bulan 2 kott. cuti CNY tuu. lama tuu.mau aku tak jadi gile dok dungun ni. gile2.. yana boleh jadi gile.

ok sudah! kang jadi gile betul2 baru tahu ;>

oppppppsss. final pun dah nak dekat laa camni *grrr takutlah :O


tu je la cerita sikit pasal aku. tak de mende yang best pun. huhu




'
'
'
'
'
'
'
'


abang polis. datang la lagi yer. nak jumpa lagi.

hehe. okay. korang!!! aku bukan menggatal kat abang polis. tapi abg polis yang menggatal kat aku * ceh tipuu jer. hehe

no laa. sebenarnya..

tadi aku jumpa abang aku. dapat jumpa kejap jea.

haha.. mesti korang was like. ekelehhh. jumpa abang pun nak kecoh.
korang kene la paham. aku dok dungun ni bukan ada sesiapa. kawan2 je tempat aku berkasih. eh.lain macam je. taaakkk. dengan kawan2 laa aku berkepit selalu. kawan perempuan okayh. boys are whatever .. haha

abang aku la polis tu.. trafik aa.dia ada kursus kat cherating,kuantan Pahang. Hari tu dia dah call cakap ada kursus kat situ.

tiba-tiba tadi..dia call.

Abang : Yanaaaaaaa. abang kat uitm ni,.. kat hujung2 yang taman mainan tu.

Aku : Waaaah. yeke. nak jumpa2. tapi sat g la. nga ade kelas Bel ni, dalam pukul 11 lebih ok

Abg : Haa. okay2. datang cepat sikit, sekarang tgh rehat.

Aku : Oraitttt.. Patutlaa. tangan ni rase gatal-gatal je. Sediakan lebih2 tau (hahaha..aku ni memang siottt) hehe :D




taraaaaa.. masa jumpa je dah hulur duit . tahu2 je adik dia tgh ketandusan /kekeringan duit..
haha.





eee.. dah bunciiit, dah hitam.. ape laaa. ciann abang aku. huhu..





dia dah kahwin ok. anak pun ada sorang ;name ank dia la.Muhammad Rayyan Iskandar (rayyan ingat makcu tak? ) oohuiiii.masa nikah ni tak buncit pun . huhu.berbeza betoii aa.. haha

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



my lovely family. ~ wuwuu winduuuuuu r :(


ni masa tahun 2009. nak spm tu.

aku macam biasa. cute sikit je ah. hahaha

ayah aku yang bajet pakai baju kemeja tu aa.haha. panas la nak pakai baju melayu ,katanya..

mak aku. yang merah membara .hottttt gitu. mak niii. macam ustazah la plak. hehe.ustazah ke?

tengokk tuu, abang first aku yang pegang baby tuu.. anak dia dah dua. muhd kasyful hurayth n muhd rifqi ramadhani. n besides him, my lovely kakak ipar.. huhu

abang second yang kahwin ni laa. bini dia pun polis.. kakak ct syg.hehe

abang third? yang tuhaaaa, cap putih. umur skrg 21thn kot. haha

so, aku ada 3 abang. tapi,aku tak gangster.. malah.lembuuuttt lagi *hah.yana kau nak penampar ke hapa. haha


_______________________________

oppps..thanks nina and nady teman aku :D

bubyeee :P

Monday, March 28, 2011

tak pasal-pasal aku masuk kena lokap!

Assalammmulaikum warahmatullahiwabarakatuh..


aku pun tak sangka semua ni nak jadi.. sekelip mata je.
padahal malam khamis tu lepas balik pasar malam bandar dungun.
aku solat isyak,baca yassin.doa ...*tenang.

tapi memang benda dah nak jadi.kita tak mampu nak melawan takdir-Nya. itulah kuasa Yang Maha Esa..

apa pun..aku bersyukur. Alhamdulillah.

ececehh..mesti korang was like? huh? yana nii dah kenapa?



aku hampir jadi mangsa bahamnya. dan sebenarnya, aku just pergi balai polis buat report .not masuk lokap . ok? :D (cite nak gempak je kau n)


ok. pada malam itu,...


malam tu 17/3/2011 (peh!dah lama kot.tapi aku nak update gak :D tehee) uitm dungun ada buat fesko (festival kolej) dan yang best nye.kolej aku jadi tuan rumah. Kolej Duyung ok.so..khemah berderet la kat depan kolej aku. tu.aku join.kalau tak .....uhm.aku ni pemalas! tehee

nama pun dah fesko. so macam2 ada la kan. haa..dari situ la aku jumpa seorang mamat nii. dia salah seorang personal selling Linguaphone. tak tahula macam mana aku tergerak hati nak ke sana. cara diorang buat kerja kn , seorang PS (personal selling) dengan seorang student. like an interview.so, i really don't know exactly what kind a product is.. it makes me so curious.


mula2. memang aku 0-0. tak tahu pebenda pun pasal benda ni. tak pernah dengar pun. tapi,aku punye laa semangat.. tapi, aku nyesal dah !



J A N G A N T E R P E D A Y A ! !

_______________________________________



meh aku story....

Linguaphone adalah satu alternatif untuk memperbaiki bahasa. tak silap aku ada 15 bahasa.so, target diorang tak lain tak bukan mau untung lorr. profit!!! can u imagine.. the product worth more than RM2K! banyak kot. iPod,blackberry pun boleh dapat.
Details? click here




whoaa. the stuffs,










at first, PS akan bagi brg2 ni untuk test. uhm.. aku confirm ramai yang terpengaruh. diorang memang aggressive selling! diorang akan yakin kan dengan brg2 ni.apa pun.yg penting bagi diaorang adalah korang ada minat and daftar terus! peh. ingat.dah daftar boleh cancel ke? susah!
diaorang akan make sure korang beli jugak.

Payment : Daftar RM 299.
Bulan-bulan selama 19bulan RM 110.
Total = RM 2389

kalau ada PS yang macam siottt yg kawan aku dapat.dia tak bagi tahu pun berapa total. yang perlu daftar dulu.

ayat PS yang buat korang beli,

"dik, tak pe. tak payah bayar lagi. yang penting daftar dulu"

"rugi kalau tak daftar, ni harga diskaun untuk student,kalau nak pergi office kami kat Pudu Plaza kena bayar cash, dan kena bayar lebih drpd harga diskaun ni"

"dik..fikirlah masa depan.parents mesti nak tengok adik berjaya"

ada lagi yang tak paham bahasa. dah orang cakap tak nak.lagi die 'psycho'.. ni semua mind thinking.jgn mudah terpedaya.yang lagi teruk. ada yang dah daftar, bayar. tapi PS kata, brg akan sampai tak lama lagi. padahal..brg tu tak da pun. ada pulak dah daftar nak cancel ..PS kata tak boleh. atau pun hidup adik tak aman. (macam jadi kat jiran level aku). PS cakap kalau nak bayar bila2 pun boleh. tapi, sebenarnya belum sampai cukup bulan. dah tolak duit kat bank.kalau sikit tak pe..uhm.yang aku paling risau. PS ni kadang2 ada yang guna cara Pukau.. aku rasa memang betul. masa aku kena tu,aku dengan kwn aku liya farlina. lepas PS cerita pasal payment.aku terus down la.tak berminat.sebab mahal sangat.tapi liya.dia berminat.lagi la PS push dia suh beli.dia still ragu2 nak beli.pasal ada harapan yang liya ni nak beli.PS dok paksa dia beli.uhm.apa yang aku nampak. dia asyik pandanggggggggggggggg je muka liya. ***agak suspicious.tah2.pukau tu kot. uhmmm. wallahua'alam.. so,especially for student.hati2 lah. diaorang ni nak ketuk duit je. yang aku sedih, ni la kerja orang melayu. konon nak tolong melayu.


nad..kau bajet peace n.padahal kau la takut sekali :D Align Center
liya.. jangan trauma ohkay




benda ni semua menipu. huh,lepas ni aku tak nak percaya mana2 dah. sampai uitm bawak kitaorang g balai suruh wat aduan. ini serius..


mangsa keadaan yang lain


,




apa pun..korang boleh google sendiri pasal PENIPUAN LINGUAPHONE!


"sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah, yang buruk itu datang dari saya"


^___^

--------ok bye-------