Saturday, July 30, 2011

belum puas lagi


Assalamualaikum^^
Dah puas ke? Semestinya tidak! Manusia sememangnya rakus dan tamak. tamak mahukan duit, tamak mengejar kebanggaan, tamak membeli makanan, tamak kepada kebendaan duniawi dan sebagainya. Ledakan tamak yang membuak-buak akan menjadi kritikal dan impak yang maksima sekiranya perasaan tamak itu tidak dikawal dan dibendung. 
*eh, apahal macam jawab soalan karangan SPM je ni. Haha


Okaylah. Apa yang ingin dibincangkan pada enteri kali ini ialah :



venue : The Gardens, Mid Valley
 
Nafsu makan.


Aku paling suka makan. Aku akan makan apa sahaja bermulalah daripada batang sayur, ulam pelbagai jenis lebih-lebih lagi yang tertanam di belakang rumah aku, hingga ke nasi 3 pinggan pun insyaAllah aku mampu. haa. dan apa-apa jelah kecuali..

makanan laut (tapi ikan aku lahab je) semua jenis keturunan udang,ketam,sotong,lala ke hapa aku tak makan.(rasa nak muntah) jadi.. kalau nak ajak aku pergi makan lobster besauuuuuu punye, ketam gedabak ke..Sorry, I’m not interested + I lose appetite already. Huhuhu.(bukan memilih..tapi memang tak boleh makan)

……………………………


Ada beberapa situasi yang tidak menyenangkan dalam hidup aku :

Situasi 1 
> ee.. kesiannya kau ni yana.. rugi tau tak makan seafood.

Situasi 2
> Kat laki kau pun kesian..tak dapek nak makan seafood selalu, apatah lagi nak kau masak.

Situasi 3
> Patut la keding ..tak makan seafood rupanya..maintain tiang je dari dulu sampai sekarang.


..Situasi berikutnya berlanjutan hingga ke hari ini, dan saat ini.. puiihhhhh


 ~~~~~~~~~~~~~~~~~

Berdasarkan situasi tersenarai di atas..aku tiada rasa sedikit pun nak mencuba makanan laut dan tak rasa rugi pun lah.. bagi aku lagi jimat, seafood kan mahal.

Untung laki aku, tak payah nak belanja seafood bagai..hehe


 
“hari-hari melantak ikan, ayam, daging ye banggg”. Hahaha.


 ok. mekaceh sudi bace :D




puasa dah nak dekat.. maaiiilah rasa makanan baru.. kang kempunan perut tuu.
aku syorkan ... : ) Bim bim bap

5 comments:

Nini Hartini said...

sedapnya...mmg teringin nak buat tp x buat-buat. hehe

Nini Hartini said...

sedapnya...mmg teringin nak buat tp x buat-buat. hehe

Marliyana Mk said...

amboi.. pandai ye kak nak buat.. bestttttnye.

hehehe.. rjin2 kan la buat, meh bg sikit. haha

Ihsan Arifin said...

bila lapar semuanya sedap belaka :)

Taufan Bin Ribut said...

semua belasah je makan kecuali ikan keli...nanti muntah balik ..

Entri Terkini : Mercun rocket buat aku terbang tinggi-tinggi

Entri terdahulu : Kita tak dapat beraya bersama tahun ni sayang =(