Friday, November 18, 2011

tips buat duit dengan Churp Churp



Assalamualaikum^^


HAI..aku pasti ramai yang dah tahu dan pernah dengar pasal churp churp ni..tapi, masih tertanya-tanya dan tak tahu macam mana yea nak buat duit dengan churp churp ni..wuwuwu..aku pun baru je join..hehe..lepas kaji punya kaji tak salah kan nak share dengan korang :)


APA ITU CHURP CHURP?


Churpchurp adalah salah satu program cara mudah untuk buat duit di internet untuk rakyat Malaysia . Churpchurp ialah adik kepada Syarikat Nuffnang (bukannya pesaing) . Dengan hanya mempromosi offer dari pihak churpchurp di  Twitter, Facebook, YM, blog. Mungkin sebab ia lebih banyak mengunakan medium twitter, logo churpchurp juga berbentuk burung seperti logo twitter. Ok, disini aku tunjukkan cara buat duit melalui Churpchurp!


1. pertama sekali, korang perlulah daftar akaun churp churp..percuma je! DAFTAR SINI

2. pergi ke bahagian SETTINGS (kanan belah atas) dan isi semua maklumat iaitu profile, sharing preferences, survey.

3. Dah siap! :)








*3 Cara buat Duit dengan ChurpChurp

 

1.  Social Sharing Churpchurp
Ia merupakan cara paling senang untuk buat duit dengan churpchurp sekali sebab anda tak perlukan sebarang kelulusan dari pihak admin.

Hanya share link yang diberikan untuk campaign yang sesuai. Korang akan mendapat ganjaran bila ada yang klik link yang anda berikan itu. Antara cara promosi link paling mudah ialah menggunakan platform sosial, misalnya blog, Twitter, Facebook, IM, atau e-mel. 

 



2. Social Seeding ChurpChurp

Melalui cara ini, korang akan ditugaskan untuk menyampaikan mesej pengiklan pada platform media sosial seperti Twitter, Facebook. Hanya ikuti arahan yang pihak mereka berikan.



3. Scheduled Tweets ChurpChurp

Untuk cara ini, korang perlu mempunyai sekurang-kurangnya 25 follower di akaun Twitter anda (hahaha..sebab tu aku semangat sign up twitter 2 hari lepas..come here bebeh :) twitter.com/marliyanamk. Pihak churpchurp akan hantar review twit yang akan korang submit sebelum diapprove. Korang perlu tulis dengan kreatif tweet tersebut dengan memasukkan kata kunci yang disediakan.




Berapa Banyak ChurpChurp akan bayar?


Bayaran yang diberikan agak berbaloi iaitu sekitar  RM0.20 hingga RM0.40 untuk setiap unique click. Ya, itu 1 klik. Kalau dalam sehari anda mampu mendapatkan hanya 20 klik, jadi dalam masa sebulan anda boleh jana lebih dari RM100. Mudah bukan? psssttt..nak tahu tak? kalau pada hari rabu per click RM 0.40 (so, pandai-pandai lah:)



Kalau ada yang tanya cara mudah tingkatkan klik pada churpchurp ini jawapannya ialah FACEBOOK dan Twitter! Melalui facebook bukan sahaja korang boleh bersosial, tetapi juga boleh buat duit melalui churp churp menggunakan platform facebook. Jadi tugas anda hanyalah post di facebook dan tunggu sahaja duit anda masuk.






 tunjuk ajar oleh : asmawati
 disediakan oleh : marliyana mk




jadi tunggu apa lagi???..jom daftar akaun dan buat duit! DAFTAR DI SINI

*okay ..next entry aku share mengenai tips letak iklan churp churp pulak yea :)











Remy Ishak & Faradhiya Sah Bergelar "Suami Isteri"???

 

Bukan ke Remy Ishak tengah kemaruk bercinta dengan aktres popular, Tiz Zaqyah? Kenapa pula tiba-tiba terkeluar ???? CLICK HERE to read more

 

 

 

 

9 comments:

syahirooAhmad said...

Ouhhh.. baru tahu.. tengs atas penjelasan dari cik MK.. wah lagi tinggi amount dia.. kalau nuffnang cam ciputt jee.. geram je tak naik2..

Ana Lyana said...

kalau rajin, mesti masyuk walaupun sikit2 naiknya..:)

SElamat berchurp churp..:)

Ada Sya said...

hmmmmmm.. nuff sy rm0.00 je.. nk try yg ni la

Hanim Irsyad said...

hehe. thanks sharing :)

http://irsyanim.blogspot.com/2011/11/kejohanan-futsal-rakan-antidadah.html

Rtp Farra Arisha said...

churp-churp! i know nothing about this..hehe. but i know this when you explaining it now!! :)

eita said...

tak pernah tahu pun pasal ni...
tima kasih hadiah GA tu dah sampai petang tadi...
:)

budak penjara said...

lau cup cup ni leh bg aku kete bmw sebijik..mmg ak follow la cup2 ni

Saya Disini said...

sy baru tau pasal churp2 ni..tq

Cik Chaotic said...

terime kasih untuk informasi..jgn lupa singgah dan follow balik http://fazira-chaoticgirlblog.blogspot.com/