Thursday, August 22, 2013

Perempuan dan shopping adalah BFF!



Assalamulaikum^^



 "Perempuan dan 'Shopping' memang tak dapat dipisahkan" walaupun peribahasa ni tak official dalam kamus dewan tapi aku pasti tu dah terpahat dalam sanubari wanita. Perempuan  memang gila meroyan time membeli.ya. itu normal. apa kau abnormal??? tahniah!


aku ni kalau boleh time shopping tu memang nak beli semua 10 helai baju 10 kasut 10 handbag tapi...
duit tak de kan.wkakwkakwhahwkaaka. selagi almari kat rumah tak meletup mari kita memeriahkan koleksi.padahal dah meletup pun T.T
peranan mak kat rumah plak membebel dup ploh pat jam.. hahahhahaahahaha
kalau keluar ada je beli nye. kalau duk rumah pun ade saja barang sampai depan pintu rumah. kuanghajooo aishhh pos laju ni. mekaseh..puahahaha..



 

tapi !!! ada lagi satu penyakit kronik orang perempuan ni. dah beli baju beriban-riban lepas tu mula cakap tak de baju nak pakai. (aku la tuh!) Vahwhahhahhaa. kalau esok nak keluar, aku memerlukan minima satu malam untuk pikir baju apa nak pakai. hahahha. last-last esok pagi aku capai baju lain, baju yang sama gak pakai tiap kali keluar! dasar perempuan gile!!!



  • bila membeli tu hapa tak hingat dunia. balik rumah sedar2 berguni beg bawak balik kahkahkahkah.. pastu mula nyesal"alamakkkk.apahal aku g beli baju ni.." 

  • bila menyesal.kita akan repeat. means... g shopping lagi sampai puas. ye..sampai puas nafsu serakah kau!!! selagi tak puas, kau tak puas hati.... bila tak puas hati. kau beli lagi dan beli.

ok. nampak dah kronologi shopping tuh camne? hahahahaha..


jadi...dalam kes ni. NAFSU ialah punca / penyebab/ faktor utama duit kau melayang. puihpuihhhh.
susah betul nak lawan nafsu membeli ni lagi-lagi kawan kau semua setan."ahhh..cantik ni. ambik! ambik!"
wahahha. mari lempang kawan cenggitu.




gambar hiasan



SO? apakah cara terbaik nak melawan nafsu tu? 

aku pelan-pelan la ni musabah diri. kuatkan iman tak mo beli bazir amala syaitan ni. tapi....... pantangla duit ada kan.mesti nak beli jugak. aishhhhh.. 

"tak pe. ni last.. ni betul-betul last" padahal dalam hati istighfar ni. tapi TERbeli gak. waaaaahuaaaaaaaaaa
so, betul la "Perempuan dan shopping adalah BFF!"






No comments: