Thursday, September 05, 2013

EDISI BUMPER : Berjimba di Sunway Lagoon


Assalamualaikum^^


 yehaaaaa... hari tu kami sekeluarga berjimba-jimban di Sunway Lagoon. oh, maafkan aku. hari tu aku sebenarnya dah almost 2 weeks da padahal. hehehe. jadi dalam edisi bumper kali ni, aku memaparkan gambar-gambar di sekitar sana. kelajuan internet amat diperlukan supaya gambar2 tersebut timbul (er, timbul? ) maksud aku.. tak blank arr gambar tuuu >.<





saya berasa sungguh teruja (kat atas tu muka tak cukup teruja pulak, maafkan saya) dan ucapan jutaan terima kasih ditujukan kepada MQA atas tajaan tiket, makanan dan minuman. (seperti yang tertera di atas habis urat hijo ungu biru timbul semua nampak)






jadi, aku bermandi-manda la dengan bebudak ni haaa.. adoiii.tak mencabar betul.. mandi kat kolam budak-budak.. main gelongsor budak2. anak-anak buah aku ni kalau mashu dia tak naik, takdenya dorang nak main gelongsor. habis malu kite kena marah dengan brader yang bertugas kat situu..
"kak, gelongsor ini untuk bebudak je"

time brader tu tak nampak aku cepat-cepat hilang pi wi wiwiwiiiiiiii lalu gelongsor. hahhaaha.. mesti brader tu maki hamun dalam hati.







soalan : apakah perbezaan yang ketara di dalam gambar di atas?

jawapan : kenapa mak aku sesat kat sini.aishhhhh. bertuah punya anak kau edit and selitkan mak kau dalam kumpulan haiwan.

(tapi, mak tetap paling comel sebab tuuu burung hantu tu merajuk, tak nak pandang camera henpon aku kan..ambik kau.. terus kalah dengan mak aku dalam kategori " Siapa yang paling COMEL!"
tahniah mak! kalau mak dah comel, anak perempuan dia mesti lah comel kuasa 2

wkakwhkahwkahhaha


sampai ternganga-nganga buayaaaaa tu 3 beranak ni tengok dia. nasib baik buaya tak boleh berdiri , kalau tak mesti buaya ni dah tertonggek-tonggek.. (tarik perhatian kennnn) puahahahhah







zoom sehabis boleh.. apa anda dapati? yaaaa.. tepat sekali. harimau2 ni sedang beradu dengan penuh keasyikan dan tawaduq! penat aku terpekik-pekik , tepuk2, dia buat dek je.. telinga je gerak2.
kau tahu tak kau tuuu sangat hensemmmmmmm wahai harimauuuuuu!!!!







 


 
gituwwwlaaah aktiviti-aktivi kalenjar-kalenjar yang ketat dan tak sepatutnya dapat dilonggarkan.
dah macam g zoo.. tengok haiwan je banyak.. main pun tak main apaa sangat.aku bersabar jee.
tapi aku okay je sebenarnya sebab........


the next week tu aku pergi lagi, kali ni dengan kawan-kawan seperjuangan
ribuan terima kasih kepada cousin aku , sebab kauuuu aku dapat tiket murah
hahahahha

dengan diorang ni lagi tak tangkap gambar
perghhhhhhhhhh..best gila main.. almost 90% game dalam tu aku main and try apa yang ada..
rumah hantu, naik atv, waterplexx 5D ,
paling puas hati naik vuvuzela sampai 4 kali ngko. tu pun nak main lagi.tapiiii dorang ni jiwa tak berapa remaja, penatla.malas nak panjat tangga laa.jadi aku pun turut serta tak bape nak remaja tuh!


taraaa.. kitorang pergi berjimban 5 orang..
balik rumah terus tersadai macam mati laki sampai bunga api Malam Ambang Merdeka pun lenyap tak kedengaran. mimpi yang dilayankannnn. fuh fuhhh..tidur nyerrrr sedap ya Rabb



korang pergilaaah berseronok-ronok di alamat:

SUNWAY LAGOON
3, Jalan PJS 11/11, Bandar Sunway,
46150 Petaling Jaya,
Selangor, Malaysia. 


rates ? RM 90 (with my kad ) RM 120 (wihout my kad)
SEMUAAAAAAAAAA boleh main kecuali......
bungee jump, go cart, g force X, paintball war game! 
WATER PARK, SCREAM PARK, AMUSEMENT PARK, WILD PARK, EXTREME PARK
SEMUAAAA OK! except those 4 i have mentioned and others yang dalam maintenance lah!


ok. entry berjimban tamat. lusa nak masuk semester baru.. *lipat baju bawah katil =..=

2 comments:

Luqman Zakaria said...

haha..fun bc entry nih! seronok x hengat yer..tersadai mcm laki mati pon boleh! hehe

Marliyana Mk said...

siryes penatttt tak hengat.hhahaha

mati laki tu pun xtau cmne rase. laki pun xde, ni kan mati plak.hahahahah

gebang lebihhhh je