Friday, January 24, 2014

Selendang Kedut Seribu





Assalamualaikum^^


perempuan oh perempuan.. kalau bab shawl / tudung pun boleh bikin stress.. sebab nak tahu kenapa..
sebabnya.....nak fikir nak pakai warna apa, matching ke tak, sesuai ke dengan bentuk muka, gaya apa, ikut trend masa kini ke tak, nak pin belah mana, nak selimpang camna.. aku pun selalu berhadapan dengan masalah seperti yang tertera. lagi-lagi duk pikir nak pergi kelas (belum kerja lagi tuuu) hahahahah..

dah tu.. tudung pulak ada pelbagai mak enon kau nak pung pang tak habissssss sehari citer diaaaaa...ada shawl, selendang, tudung bawal, pashmina, tudung sarung, tudung ninja, tudung saji, shawl half moon, full moon, tudung lip lap lip lap dan termasuklah tudung kedut seribu aku nak cite ni,

wkwkwkhwkwhakahk

 


 
tak kira lerrrr old fashion ka, aku ketinggalan zaman kaa.yang penting tudung ni best dan selesa
gigih aku cari serata tempat pelosok kuala lumpur dengan satu matlamat :
NAK CARI TUDUNG / SELENDANG TAK PAYAH IRON

hahahahha.gaya macam ada anak 10 orang kau punya busy pemalas nak iron!!!!!!! bukan pemalas!!!!!!
tapi kan senang tak payah iron..rajin pulak nak pergi kedai runcit Pak Meon nak iron tudung????
k.. terbukti aku pemalas bertempat. HAHHAHAH




gambar di atas terhasil apabila aku membuat kajian terhadap shawl ni di mana..
aku main letak dan lilit yang mencatat masa selama 10 saat sahaja
so, dalam masa 1 minit boleh siap sepenuhnya
selebih masa kau boleh selfie / selca  (self-portrait photograph) tapi, lagi afdal yakni baik kita beristighfar aje
#useful #tips #manage #time #wisely
WKAKHKHAKHWKW







Okaylah..aku bukan promote macam nak jual shawl ni.. aku tak jual pun..aku kongsi idea serta pendapat yang shawl ni sangat memahami anda yang berkehidupan sibuk dan tak ada masa..oh ye..nak lipat pun jimat masa..kau renyukkan aja sumbat masuk beg.. kata pun kedut seribu...hahahah


tu jelahh.. yang penting it is a wide shawl..labuh, tutup dada dan tidak jarang..
JOMMMMMMM LABUHKAN TUDUNG! :)






JUMPA LAGI..



4 comments:

Hanis Nizam said...

kalau hanis memang nak sangat cari baju/ tudung yg takpayah iron. senang nak bawak g mane2 dan senang dipakai. kedut should be a trend.

shamyheart said...

mudah kan pakai shawl? =)

Marliyana Mk said...

kan hanis..indeed!!!

part kedut should be a trend I agree sgt!

Marliyana Mk said...

yes sha.. tp certain shawl mau susah jugak

nak nak material susah nak pakai tu