Thursday, April 21, 2011

kenapa mak buang aku? apa salah aku?



Assalammualaikum


Alhamdulillah , aku sampai Dungun petang semalam. pehh.. 2x jugak la merasa naik bas sensorang. aku pun bukannye berani sangat. Tahu2 jelaa.zaman sekarang.. MashaAllah  ..macam2 boleh berlaku. phewwwh. oh ye. semalam setibanya aku di DYB 017. ketaaakk.baru nak bukak pintu,tapiii kunci. oh..tak de orang le ni. uhmm, sebab tu aku malas sangat nak balik awal macam kawan2 aku tuh. sebab aku tahu bilik aku selalu tak de orang! (aku pun tak tahu kenapa aku dicampak dengan budak kos lain :( ) banyak kali jugak la ..aku selalu tidur sensorang..hebakk hok? :O 


danggg,,.. cepat2 aku letak beg semue.dannn. terus carik bekalan yang mak aku bekalkan pagi tuh. lapooor pulak. dalam bas bukan main aku takde selera.ouhh.nasi goreng & kek aku lahab.tapi, sikit je makan.. sakittlah.. mungkin dengan cuaca panas teriiikkk membuatkan... adoooiii, pening kepale. siyes! nak baring malas ah aku nak panjat katil (maklumlah..katil atas, sekali dah naik malas nak turun) lepasss tu, nga pening pale tu ,aku terdengarrrrrr..uuweeekk

aku terdengar suatu tangisan yang mendayu-dayu. "Ya Allah.. ape nih? tak kan ade baby kot", dengus kecil hatiku. uuweekk.uwweeekk. eh bukan laa. meooww.meooow laa. peh.makin lama makin kuat.. aku daah tak tahan..


taraaaaa..

tapiiii. bukan yang ini aku jumpe

=
=
=
=
=


eehhh. apa nih. tikus ke?



ni la diaaaa yang memekik tuu


hadduuhh. sekali anak kucin daa.. dari jauh cam anak tikus tadi.lagi laaa,pening ! pening! kat rumah dah la depan belakang rumah ada kucin. kat sini pun ! hurmm.. dapat pulak roommate yang suke kucin. amekk kau. cam gini la jadik nye. kasihannnn. rommate aku cite dah berapa hari mak dia tak balik .tah berjoli dengan jantan mana plak ahh. 


tempat teduh sementara..

acara pakse minum susu



tengookkk tidur nyenyakk kau, tah bape hari le tak menyusu. apa boleh buat nak bagi pun tak pandai minum.tu yang kitaorang pakse..siap bagi minum pakai straw.. rommate aku lah.aku assistant je,.. keciaan die.pagi tadi.. dowang ni dok meooww.meoow lagi. jenuh laa.. tak kan aku nak beli susu lagi. dah la semalam ciap order kat makcik gadong nak susu panas..oleh itu, kami sepakat untuk mengambil ibu angkat..nasib baik ! dia ibu yang penyayang. dia tak macam ibu tiri yang lain. haha


nasib baik le ibu ni baik.. walaupun dah ada 7 anak.. tapiii masih menerima anak angkat




dahh lerr.. lepas buat kerja amal & kebajikan ni..aku nak sambung study yang tergendala.. bubye ^_^

p/s = kita hendaklah menjaga hubungan manusia dengan alam..


addoiii. tak yah ler tgk meja aku,.. serabutttt ayam je


haaarr.. ni takpee.


kalau nak terjah lagi bilik aku meyh... TERJAH SINI !!! 


mekacehh sudi baca, tak nak like ke?

No comments: