Friday, April 22, 2011

..pantai oh pantai


Assalammualaikum ^^


waahh.. panas betul la petang ni. nih kalau dapat terjun sungai ke.. swimming pool ke .pehhh. memang best la kan..ye dak? uhm.. kata je depan UiTM ni ada pantai Teluk Gadung. tapiiii.. tak leh mandi laa. silap2 kalau aku ni gatai sangat nak mandi pantai tuu memang arwah le aku. hah? ha arrr.. dalam sangat air nye..banyak dah board "Di larang mandi !!!" tercacak kat situ.. oohuiii. lagi pun,..pasir pantai tu jerlus.so, memang ramai yang dah mati akibat mandi kat situ.. daannn..
oh. nak dengar satu citer tak??


nak ke ta nak?? ahhh. tak de.. aku nak cerita jugak! tersebutlah kisah..pada zaman dahulu..bukan zaman firaun mahupun kerajaan Turki Uthmaniyyah..niii, masa beberapa tahun yang lalu,entah bila la..lecturer aku cerita. ada student nii.diorang ni couple.. ada suatu masa tuu dok dating kat pantai (maklumlah pantai nii betol2 depan UiTM Dungun) ..nak dating mana lagi kan.. hee ;) lepas tuu. aku pun tak pasti samada couple tu mandi or jenjalan kat situ.. yang aku tahu.. sang perempuan tuu, terjerlus pasir.."bangggg..selamatkan ayang bangggg " ecehhh. (dialog aku semata-mata) ouchh. sang lelaki apa lagi..bertungkus lumus menyelamatkan sang perempuan, weehhh. awek depan mata. tak kan nak terbeliak biji mata je tengok.oh! the end of the story.. mereka lemas.. dan, sampai sekarang tah kelibat /mayat tak jumpa2 lagi. Wallahua'alam.. 


eehhh. jap laa.. jangan ler tutup lagi blog aku. aku tak habis lagi cerita niii.. alaaa. pasai couple tu tadi kan. harrrr,  alkisah ler cerita nye.. bilik sang perempuan kat Kolej Perhentian (adoooi bape entah no. bilik ,level 3 aa..aku lupe daa) haa. bilik dia memang UiTM kosong kan.. pasal nyer.. berhantuuuu.tiap2 malam sang perempuan datang.meroyan habes. (eh!tu mitos aku jea) niii haa... ada mokcik cleaner mengadu,.. tiap kali je sapu ,bukak pintu bilik acik keluar pasir jee. pelik lah. dala tak ada orang duduk.pasir bukan main. uhmm.bilik sang lelaki pulak kat Kolej Tenggol .. haarrr, tahu dak.. bilik sang lelaki ni pulak acik keluar air je. entah mana ler datang. bak kata nenek aku,tok moyang kita dulu cakap "kalau tak ada angin, masakan pokok boleh bergoyang" . harrr. macam tu laaa.

p/s : cerita ini tiada kena dengan kau yang nak amek exam, mahupun mokcik jual nasi lemak ikan tongkol (: sodaap ler.. kat kl acik ikan bilis jee..kat sini ada ikan tongkol.waa cakap sama lu.sedaap :)



ekceli.. memang ramai dah student yang dah jadi arwah akibat bermandi-manda kat pantai nii. siryes! selama setahun aku menginap di uitm dungun nii. (cehhh,..ayat nak menginap je) tak pernah lagi kusentuh air yang jauh nampak tenang sekali tapi dari dekat.fuiyoooo. pukulan ombak kuat gilleh..cantik memang cantik.kalau cuaca panas...phewh.. warna air pantai kebiru-biruan kalah pulau jeju mahupun pulau yang setaraf dengannye hehe. dari pantai nii..dah boleh nampak Pulau Tenggol , Pulau Perhentian, Pulau Redang,Pulau Duyung tak da pulak la nampak kelibat nye, haha (eh..pasan tak nama kolej kat sini semua diilhamkan dari nama2 pulau yang tersohor di Trgganu ni) biasalaaa.resort campus la katakan.hotel uitm dungun pun bertaraf 5* ....
peehh. mood riak plus plus dah aku ni  ^_^ hee



gini la upenye pantai tuh

mmg keding ah aku g teman kawan2 joging.seantero pantai ni aku selami ;P


gathering kesatria kembara


kan..aku dah kata.. kebiruan pantai ni. kebluran mata aku pasai hotttt sangat kat sini



mood : cik yana ingin bercerita (bukan bercinta)

mekaceeh sudi baca.. eh, tak nak like ke? :)

No comments: