Thursday, May 19, 2011

Menguji Tahap Kefokusan Minda Anda

Assalamualaikum^^


HAIIIII... aku nak share satu benda kat korang.. ADEHHH.. tak bosan ke hari-hari ke dok mengadap facebook dengan tersengih-sengih macam kerang busuk tu..burung twitter la..apa laa..HEE :)) *blog aku tak apa la juga..(nak makan penampar dia ni) HAHA. OH! ye.. DAH! tak payah nak cakap orang aku pun 2x5 je..tehee ^_^ *buat muka comel konon* 




J O M menguji tahap kefokusan minda anda..








  • Fokuskan pada titik bulat hitam yang terletak di tengah-tengah gambar lebih kurang 30 saat.
  • Kemudian kedip-kedipkan mata anda pada permukaan rata seperti dinding umah, meja, alamari atau sebagainya.
  • Apakah yang anda nampak? Siapakah gambar yang anda nampak itu? Sekiranya anda tidak nampak gambar sesiapa, ini menandakan tahap kefokusan anda rendah..

(aku dah cuba..memang berkesan..aku nampak muka pokcik mana lah..so, means that tahap fokus aku tinggi..anda bagaimana?)

=
=
=

BERAPA ORANG YANG TERDAPAT DALAM GAMBAR DI ATAS?

=
=
=

CUBA TEKA BERAPA KAPAL LAYAR YANG TERDAPAT DALAM GAMBAR DI ATAS?

=
=
=

  • Lihat pada gambar di atas? Apa yang anda nampak?
  • Menurut daripada kajian yang dijalankan mendapati bahawa kanak2 di bawah umur tidak dapat melihat gambar 2 orang couple yang sedang berpelukan..mereka dapat melihat gambar 9 ekor ikan lumba-lumba.
  • Gambar di atas adalah untuk menguji kefokusan dah juga minda anda.. sekiranya anda tidak dapat menjumpai 9 ekor ikan lumba-lumba dalam masa 6 saat, ini menandakan bahawa tahap kefokusan dan minda anda telah rosak.. (mind corrupted).. hehe..


=
=
=
BERAPA ORANG YANG TERDAPAT DALAM GAMBAR DI ATAS?


YUHUUU... terasahlah juga mindakan? jaga kewarasan otak tu.. jangan makan benda-benda yang tidak elok..tidak berkhasiat.. jangan tengok bukan-bukan..otak pun boleh tertekan. AUWWW... mahu dipendekkan cerita.. yang amalan baik didekatkan..amalan yang tidak baik dijauhkan.. fikirkanlah.. pssttt= cikgu yana yang separa bertauliah minta diri dulu..*aku nak pi melantak ni ha..ok bubye~ 



*mekaceehh sudi bace :) 
 

2 comments:

HaNa Hani said...

pergh.....betui2..
nmpk pakcik mane tah kat dindg..ingt byg2 ape tdi
^_^

Marliyana Mk said...

HARRRRR... kan.. tak tipu.. huhu.. betoiii2